Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Koble XBOX til Laptop


Anbefalte innlegg

Litt dårlig emnetittel kanskje?

 

Vel her er saken

 

Jeg har en XBOX jeg gjerne skulle hatt kobla permanent sammen med laptoppen min, siden jeg bare har 1 nettverkskort så må det bli på en alternativ måte.

 

Har et Zyxel Prestige 600 series ADSL modem (med innebygd router, ja har sjekka det ;)) og har handla inn en D-Link switch. Nå har det seg sånn at det desverre ikke er porter på modemet, hvilket er grunnen til at jeg kjøpte switchen.

 

Men sliter litt med å få kontakt mellom PC og XBOX, er det i det hele tatt mulig?

 

Trenger litt tips og smarte spørsmål jeg kan svare på for å veillede dere til å kunne hjelpe meg best mulig :)

 

Det er ikke viktig å få XBOX'en opp på nettet da jeg ikke bruker XBOX Live i det hele tatt.

 

Håper på hjelp :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger å vite hvilken IP adresse xbox'en din får. Bruker du avalaunch står det vel nede i venstre hjørne.

For å teste kommunikasjon mot xbox kan du klikke start og kjør, skriv inn ftp ipadresse(kan f.eks. være 192.168.1.2)

 

dersom du får spm om brukernavn og passord er dette stort sett xbox/xbox

Virker dette er det bare å begynne overføring av filer.

Qwix er bra til isoer, ellers bruker du et ftp program

 

m0rg

Lenke til kommentar

Fikk ikke kontakt mellom dem, bruker flashfxp og qwix.. har avalaunch ja.

 

IP adressen til XBOXen er 192.168.0.1

 

Som tidligere sagt så er jeg koblet opp på ADSL med modemet (som routeren sitter i) og har ikke nettverksporter på modemet. Lurer på hvordan jeg skal sette opp IPer osv på pc'en og fortsatt få internett til å funke med XBOXen koblet opp mot PCen. Switchen trenger vel ikke noe konfigurering?? (er nesten sikker på det men må spør :p)

Lenke til kommentar

Du må bruke en krysset nettverkskabel til x-box'en.

Du har ikke skrevet noe om det derfor tar jeg med det for sikkerhetsskyld.

 

Prøv først å bare koble opp den bærbare og xbox'en.

 

Start x-box'en, gå inn i Avalaunch, deretter inn i filbehandler.

 

Start så opp FlashFXP på pc'en, innstillinger: jeg har IP: 192.168.1.100 Port: 21, Username : xbox, : password: xbox. Trykk på connect. Da skal du få opp partisjonene på xbox'en.

 

Får du ikke kontakt nå er det nok Ip som er feil.

 

Da går du inn i system innstillingene på xbox'en igjen og ser om du finner den. Du kan også gjøre om på den der.

Endret av Darkwing Duck
Lenke til kommentar

Bumper denne litt, har kontakt og får overført filer mellom pc og xbox men herregud så tregt.

 

Xboxen får 192.168.1.34 av DHCP og Pc'en får 192.168.1.33 pinger kjapt.

 

På forrige XBOX jeg hadde så lå overføringen mye høyere enn den gjør nå... nå er den på et gjennomsnitt på 1mb/s og før lå den på 6mb/s gjennomsnitt.

 

Har testet med passive og active, har også satt routeren til å akseptere alle porter på XBOXen sin IP.

 

Er litt lost på hva som feiler her. Tips hadde vært fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...