Scrim Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Er det noen med Ati skjermkort som har opplevd at tv'en har kuttet tv-ut signalet og at man må reboote maskinen for å få det tilbake? Det har skjedd med meg to ganger på to dager. Jeg har sittet og sett på noe og plutselig så har tv-skjermen mistet signalet fra den bærbare. Er det ati-driverene eller noe annet som kan ligge bak? Jeg har brukt tv-uten i et par måneder nå og dette er første gang at det har klikket.
torgeilo Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 Har du husket å slå av screensavere og strømsparing (Turn off monitor & system, standby) ?
xeon Skrevet 20. januar 2006 Skrevet 20. januar 2006 (endret) Har hatt det samme problemet med nvidia-kort. Fått fnatt av å prøve å finne ut av problemet og eneste mulighet (som jeg ble noe overrasket over) har vært å reboote maskinen (i ren desperasjon ). I blame the drivers. Uansett, installer de nyeste driverene fra ati, eventuelt reinstaller de. edit: og restart.... Proprietære drivere er noe ordentlig herk, så i utganspunktet hvis det fungerer uten er det kanskje det beste. Nvidia-driverene forårsaket kernel-panic innimellom før, men det ser ut til å ha bedret seg. Eneste som forårsaker kernel-panic nå for tiden er strømbrudd Endret 20. januar 2006 av xeon
Scrim Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 Har du husket å slå av screensavere og strømsparing (Turn off monitor & system, standby) ? 5468240[/snapback] Screensaveren er av, strømsparing er jeg ikke sikker på. Men det er ikke det som er problemet, for jeg har ikke innstilt noe på strøm/skjermsparer osv. siden jeg la inn driverene, og det er først nå jeg har fått problem, og tv-ut har jeg brukt i en god del uker nå.
Scrim Skrevet 20. januar 2006 Forfatter Skrevet 20. januar 2006 (endret) Har hatt det samme problemet med nvidia-kort. Fått fnatt av å prøve å finne ut av problemet og eneste mulighet (som jeg ble noe overrasket over) har vært å reboote maskinen (i ren desperasjon ). I blame the drivers. Uansett, installer de nyeste driverene fra ati, eventuelt reinstaller de. edit: og restart.... Proprietære drivere er noe ordentlig herk, så i utganspunktet hvis det fungerer uten er det kanskje det beste. Nvidia-driverene forårsaket kernel-panic innimellom før, men det ser ut til å ha bedret seg. Eneste som forårsaker kernel-panic nå for tiden er strømbrudd 5468744[/snapback] Eller evt. nedgradere til en eldre versjon. Jeg har ikke nedgradert drivere til skjermkort før, er det bare å kjøre install filen til en eldre versjon og skrive over det som er av 3d drivere ol.? Endret 20. januar 2006 av Scrim
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå