Gå til innhold

hvordan slå av maskinen over ssh?

Anbefalte innlegg

Skrevet

døvt spørsmål, jeg vet, men fant egentlig ikke noe vettugt svar noe sted. kjører "shutdown now" fra root, og blir kastet ut av putty, men maskinen står og går like jævlig. hva gjør jeg galt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe...ja, den bråker som satan :D

koblet meg til lokalt nå, og når jeg kjører shutdown now der, så havner jeg i selinux ellerno. dette er fedora core 4.

Skrevet

niks, prøver den etterpå.

et annet spm. har kastet inn en annen disk her nå, tenkte jeg skulle sjekke hva som var på den. prøvde å mounte den men fikk denne meldingen:

[root@localhost home]# mount -a

mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc1,

missing codepage or other error

In some cases useful info is found in syslog - try

dmesg | tail or so

denne disken har vært brukt i en linux maskin før, men jeg er usikker på hva som ligger på den, kan godt være en systemdisk for alt jeg vet. er ikke keen på å repartisjonere og formatere den uten videre heller, da jeg håper at en av disse diskene inneholder en god del musikk...

• 2 uker senere...
Skrevet
Hva med at det er en så gammel maskin at du må trykke på avbryteren manuelt?

5520939[/snapback]

Da blir det litt vanskeligere å skru av via ssh.

Skrevet

Vet ikke hvem som er dummest her jeg..

Åssen skal man kunne nå bryteren på fronten over SSH? Det er snakk om remote login.

Saken er at Linux ikke klarer å be hovedkortet kutte strømmen. Dette skyldes mest sansynlig at BIOS og kernel ikke er enige om hvem som skal styre strømsparing. Prøv først å gå inn i BIOS og enten aktiver eller deaktiver ACPI, og se om det funker bedre da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...