veggiss Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 døvt spørsmål, jeg vet, men fant egentlig ikke noe vettugt svar noe sted. kjører "shutdown now" fra root, og blir kastet ut av putty, men maskinen står og går like jævlig. hva gjør jeg galt?
olear Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ingenting Sikker på at maskinen ikke er slått av?
veggiss Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 hehe...ja, den bråker som satan koblet meg til lokalt nå, og når jeg kjører shutdown now der, så havner jeg i selinux ellerno. dette er fedora core 4.
veggiss Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 niks, prøver den etterpå. et annet spm. har kastet inn en annen disk her nå, tenkte jeg skulle sjekke hva som var på den. prøvde å mounte den men fikk denne meldingen: [root@localhost home]# mount -a mount: wrong fs type, bad option, bad superblock on /dev/hdc1, missing codepage or other error In some cases useful info is found in syslog - try dmesg | tail or so denne disken har vært brukt i en linux maskin før, men jeg er usikker på hva som ligger på den, kan godt være en systemdisk for alt jeg vet. er ikke keen på å repartisjonere og formatere den uten videre heller, da jeg håper at en av disse diskene inneholder en god del musikk...
veggiss Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 (endret) glem det, fikk til å mounte disken nå ved bare å skrive mount, og la vær å kuke med fstab. Endret 19. januar 2006 av veggiss
BeFs Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Prøv halt -p Endret 30. januar 2006 av BeFs
Christian. Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Hva med init 0? funker i Mandriva linux tror jeg
pgdx Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Hva med at det er en så gammel maskin at du må trykke på avbryteren manuelt? $ halt er vanligvis mer enn nok
BeFs Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 Hva med at det er en så gammel maskin at du må trykke på avbryteren manuelt? 5520939[/snapback] Da blir det litt vanskeligere å skru av via ssh.
Wraith Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 skrur maskina seg vanligvis helt av når du skrur den av direkte fra konsollen? (det gjørden sikkert ikke hvis den har en bryter foran )
BeFs Skrevet 30. januar 2006 Skrevet 30. januar 2006 De fleste datamaskiner har da en bryter forran?.. Håper virkerlig ikke at trådstarter er så dum som dere insiminerer.
henningml Skrevet 31. januar 2006 Skrevet 31. januar 2006 Vet ikke hvem som er dummest her jeg.. Åssen skal man kunne nå bryteren på fronten over SSH? Det er snakk om remote login. Saken er at Linux ikke klarer å be hovedkortet kutte strømmen. Dette skyldes mest sansynlig at BIOS og kernel ikke er enige om hvem som skal styre strømsparing. Prøv først å gå inn i BIOS og enten aktiver eller deaktiver ACPI, og se om det funker bedre da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå