Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Aksesspunkt med topp kvalitet trådløst nett


Anbefalte innlegg

Her på hybelen min hopper nettet av og på og det er av det mest ustabile jeg noen gang har opplevd. Hjemme har jeg selv koblet opp trådløst nettverk og det fungerer ypperlig, men det gjør ikke det her. Jeg mistenker D-Linken for å være skadet, siden nettet er i topp klasse på min laptop (hjemme, på skolen og hos en kamerat).

 

Jeg vil da prøve med et aksesspunkt med skikkelig kvalitet på de trådløse signalene. Noen som har peiling og kan komme med anbefaling?

 

Hun som sliter mest har et par kobberrør i veggen mellom aksesspunktet og sin maskin, derfor må man ha skikkelige signal som "trenger gjennom" disse.

 

Har brukt netstumbler til å skanne området her, og oppdaget 3 nett: Vårt på kanal 6 og to andre, som er på kanal 1 og kanal 11, så det skal ikke være forstyrrelser utenfra.

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde liknende problem med D-Link DWL 2000AP+

 

Datakjeden tok det inn til rep, og jeg fikk et nytt som hadde samme symptomer, fikk istedet en 3com 54g Nitro router, var litt misfornøyd med å få en router, men det viste seg å være greit å konfigurere mot den eksisterende routeren på nettverket. Og WLAN signalene er pålitelige og gode.

Lenke til kommentar

Zyxel P-334WT eller Zyxel P-335WT er kvalitetsprodukter i mine øyne. Null problem med dem :)

Du finner dem her: http://www.mpx.no/aspx/produkter.aspx?l=3&...3&g2=581&g3=351

 

Eneste er at du ikke kan bytte antenner på dem helt uten videre.. Men jeg ligger på rundt 30 Mbps (faktisk hastighet) begge veier en etasje under.

Ellers så er MIMO produkter også å anbefale.

 

Edit: Så ikke at det var aksesspunkt som var temaet :blush:

Endret av Zuul
Lenke til kommentar

Hmm, etter litt videre testing har jeg funnet ut at det kanskje ikke er aksesspunktet som er problemet. Nå sitter jeg med min Dell X! på plassen til hun som hadde størst problem, og i netstumbler får jeg inn det som er vist på bildet under.

 

Begge har Intel ® PRO/Wireless 2200BG nettverkskort med samme driver installert.

 

Noen som har forslag til hva som kan gjøres for å løse problemet?

post-8544-1137860039_thumb.jpg

Endret av Nostradamus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...