Arne Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Hei! Tenkar på å formatera, og kva skjer med antivirusprogrammet mitt då? Kva skjer med f. eks. office? Må eg kjøpa på nytt? Eg har trend micro PC-cillin som antivirusprogr, men eg fekk berre ein kode då eg kjøpte det, slik at eg kunne lasta det ned... Kan de fortelja litt omkva som skjer i slike tilfeller under formatering?
AKIRAx77 Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Alt blir borte når du formaterer. Absolutt ALT! Har du software med lisenskoder så er det bare å ha de klare. Last antivirus software og firewall og skjermkort/lydkort drivere FØR du formaterer. Husk også ha CDen til ditt opperativsystem klar. Hvis du kan boote fra den så er det flott! Så kobler du PCen av internett, formaterer den og instalerer OSet. Instaler driverne og så firewall og antivirus software. SÅ kobler du deg på internett og kjører windows update og oppdatere antivirus databasen din. AKIRA
Arne Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 (endret) Takk, kva meiner du med "last antivirus og firewall"? Er det ein lett sak å formatera?' Kan eg lasta ned Antivirusprogrammet mitt ein gong til då? Endret 19. januar 2006 av Fjott
AKIRAx77 Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Ok, tydelig at du ikke har gjort dette før. Finn noen i nabolaget, skolen/jobben som har formatert og satt opp en PC før til å sitte sammen med deg. Det er ikke så vanskelig, men førstegangen kan det være lurt å ha noen der å hjelpe deg. Laste ned betyr akkurat det jeg sier...last ned. Fra produsentenes hjemmeside. AKIRA
Arne Skrevet 19. januar 2006 Forfatter Skrevet 19. januar 2006 Eg har jo lasta det ned, men må eg brenna over på cd (ekstern HD) el.? Det er ingen i nabolaget eller nokon som eg kjenner som kan formatera...
p@ge Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Det er ingen i nabolaget eller nokon som eg kjenner som kan formatera... 5466067[/snapback] kanskje få du noe hjelp i denne side fra forumet: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Sear...hlite=formatere lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå