Gå til innhold

Erfaring sigma 17-35mm F 2,8-4 hsm ex


Anbefalte innlegg

Noen som kjenner til dette objektivet? Ser at dette er ett vidvinkel objektiv, men ett slikt objektiv også fungere til å ta naturbilder og innebilder med? Og er det lyssterkt nok til dette?

 

Blir bildene skarpe og fine med dette objektivet?

 

Har nå kun standard objektivet til min 350D, samt en 50mm F1,8 fra før.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som har noen erfaringer, positive eller negative rundt dette objektivet? Det haster litt, ettersom jeg kan få kjøpt ett brukt ett.

 

Ser at det ikke er allverdens lyssterkt, mem vil det være lyssterkt til å ta gode innebilder med, med kun innebygget blitz i kameraet f.eks. Slik at man får med hele stua f.eks?

 

Er helt fersk, men vil ikke kjøpe det aller billigste / dårligste optikken, for så å finne ut at jeg må kjøpe dyrere om ett par mnd. Har iallefall ikke råd til noen L objektiver nå med det første. :(

Lenke til kommentar

Jeg mener at dette burde være et bra objektiv, hvis prisen er riktig. Det er egentlig laget for FF, så skarpheten i hjørnene på dslr burde være i orden. Sammen med 50mm utgjør den en grunnpakke som kommer til å få deg til å glemme kit-zoomen din.

Sjekk Fred Miranda eller DPreview for brukererfaringer. Det virker som om ingen her har erfaring med det objektivet (inkl. meg selv). Sjekk nøye at det fokuserer riktig på din Eos før du betaler. Det kan som kjent være et problem med Canon og uoriginal optikk.

Lenke til kommentar

Huff, her stod linsa under "Not recomended" :(

 

Prisen var på 1600kr inkl. frakt, for ett brukt objektiv selvfølgelig. Prisen var iallefall ikke avskrekkende? :hmm:

 

Synd det ikke sto hva som var galt med objektivet, bare att man kanskje heller burde se på to andre objektiver isteden.

 

*Fant testen mellom de tre objektivene nå. De andre to hadde bedre bilder og kjappere fokus.

Endret av fiskekongen
Lenke til kommentar

Har endel erfaring med Sigma optikk, og er stort sett fornøyd. De gangene jeg har vært litt skuffa, må jeg bare innrømme for meg selv, at man får det man betaler for. Et tilsvarende objektiv fra Canon ville kostet mye mer, sånn er det bare. Bruker Sigma for å teste ut forskjellig type objektiv, og drømmer om å få råd til Canonobjektivene. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...