Gå til innhold

E-post-regler i Outlook


k-nut

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker å begynne å bruke Outlook som fast e-post program pga. kalender- og kontaktfunksjonen.

 

Men, jeg har noen problemer med å organsiere e-postene mine som Mozilla Firefox klarte med glans. Jeg har altså 2 e-post kontoer. Den ene (hovedkontoen) mottar også e-post som er videresendt fra en annen adresse som ikke har mulighet for imap/pop. I firefox laget jeg derfor en regel som la all e-post fra ***@spymac.com i en egen mappe på den ene imap-kontoen. I tillegg hadde jeg en regel som la all e-post fra @***.no i en annen mappe.

 

Jeg klarer altså ikke å finne outlook-regler som klarer å gjøre dette for meg. Noen som har et forslag?

 

 

I tillegg, hvis det er noen Outlook-guruer her, så lurer jeg litt på den "Useriøs e-post"-funksjonen. I forhold til firefox sin funksjon er den jo veldig dårlig, men jeg må nesten bare leve med den. Men, hvis jeg drar noe SPAM til den mappen, så slettes e-posten fra innboksen, men isteden for at den fjernes så blir den bare litt gråere med en strek over. Det finner jeg veldig unødvendig, så finnes det en instilling som gjør at dette ikke skjer?

 

mvh,

Knut

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under "Tools" har du et valg i outlook som heter "Rules and alerts" eller "Rules Wizard". Denne kan du bruke for å definere hvor en motatt melding skal legges.

 

Jeg kjenner ikke så mye til "Useriøs e-post" funksjonen ettersom jeg bruker NIS (N orton Internet Security) selv.

 

Håper dette hjelper.

Lenke til kommentar

Hei, og takk for svar.

 

Jeg har prøvd meg mye på denne rules-funksjonen, men jeg klarte aldri å få til noe som passet der. Men, helt tilfeldig så høyreklikket jeg på en e-post som jeg hadde fått til den adressen som er videresendt og trykket på "lag regel". Der kunne jeg lett lage en regel som ønsket. De skal ikke gjøre det lett. Men, jeg har enda ikke klarte å lage en regel som flytter all e-post fra et spesielt domene til en mappe.

 

Knut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...