Gå til innhold

Lærebøker \ programmer for eldre med litt kunnskap

CyberAage

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vet ikke om dette hører hjemme her men jeg prøver likevel.

Jeg jobber på en plass med flere eldre personer som bruker Office pakken daglig. Det går mest i Word og Excel.

Men dette arbeidet går tregt siden kunnskapen om programmene mangler.

De har nå etterspurt lærebøker eller en annen form for opplæring i programmene som gjør at enkle ting som utfylling av skjemaer, skriving av brev og slike enkle oppgaver går kjappere.

Er det noen som har vært borti samme problemstilling før og som har erfaring med opplæring av personer i klassen 50+ med litt datakunnskaper fra før.?

Har dere noen tips ?

Endret av CyberAage
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det følger ikke med det, men du kan jo si type; ''les dette kapittelet og prøv''? ;p jeg lærte meg litt html programerin på par dager da jeg var 9 år med programering for dummies, å jeg har dysleksi å alt som er, så jeg regner med at disse gammlingene burde fixe det ;)

Lenke til kommentar

idgbooks.no har flere hefter som er svært grunnlegende, mulig disse er på et nivå som er lavere en du ønsker, men trur de er verd å ta en titt. har ikke brukt de til opplæring i jobbsamenheng, men mutter'n og alle andre ikke datakjyndige i familien har lært ser og bli mere effektiv med disse heftene.

Excel

Word

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...