Gå til innhold

Når folk ringer til meg, kommer de til mobilsvar


Anbefalte innlegg

Hei jeg sliter med et snodig problem som dukker opp av og til.

Når folk ringer til meg, kommer de bare til mobilsvareren min, og det av og til kan det ta timer eller dager før jeg får en melding som noen har sendt.

F.eks prøvde blant annet onkelen min, noen kamerater og mamma og ringe til meg, men de ble bare henvist til mobilsvarern min. Og for litt sida fikk jeg melding fra mobilsvareren at folk hadde lagt igjen beskjed der. Denne meldingen ble sendt klokka halv sju igår kveld. Jeg fikk også inn meldinger som var sendt i løpet av dagen, som jeg fikk inn flere timer forsinket.

 

Har av og til opplevd at det har kommet inn meldinger etter at jeg har slått på mobilen. Disse meldingene er gjerne sendt flere dager i forveien.

 

jeg har ikke viderekoblet innkommende anrop på noen som helst måte.

 

Har opplevd dette flere ganger, og da særlig med meldinger som kommer når den vil. Det jeg lurer på er dette et vanlig problem? Eller om det er på tide å skifte ut mobilen.

Jeg har forøvrig en nokia 7210 og har abonnementet hos chess.

 

håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde det samme problemet med min p800 skikkelig irriterende å ikke få meldinger jeg visste hadde blitt sendt til meg (gjaldt bare meldinger dette (tror jeg)), men jeg fant fort ut at en restart av telefonen var det som skulle til og vips tikka det inn 7-8 meldinger på tlf.

 

Etter dette gjorde jeg det til en vane å restarte tlf en gang om dagen.

 

 

Edit:Hei Leif

Endret av Tart
Lenke til kommentar

Ringte ut, da peip det inn masse rart. Har fulgt rådet til pologutt og disabla GPRS, får se hvordan det går nå.

God ide å starte mobilen på nytt en gang om dagen. Tror jeg følger det rådet, hvis du ikke har copyright på det da Tart ;)

 

Takk for hjelpen iallefall.

 

Håvard

Lenke til kommentar
Annet godt tips kan være å deaktivere all viderekobling, samt slette mye av minnet om du feks har fullt med bilder og tekstmeldinger :).

5462919[/snapback]

 

 

Ja i etterkant dukka det opp ett annet problem på min p800. Alt for lite minne igjen av og til og da jeg på slutten (før jeg skifta mobil) fant ut at om jeg sjekka innboksen så var det meldinger der men softwaren (Symbian vet dere) klarte ikke å gi beskjed om det (merkelig igrunnn) altså vise "1 melding motatt" men løste seg alltid ved restart. Dog tror jeg ikke at problemet til Hph er dette. Ofte klarte jeg heller ikke å ringe ut uten å først restarte telefonen.

 

Ps. Disse problemen dukka ikke opp før telefonen var godt brukt i noen år så er ikke meningen å snakke dritt om min eks tlf (p800 :love: )

Lenke til kommentar

Broren min hadde nøyaktig det samme problemet som trådstarter. Han hadde Chess-abonnement og etter mye om og men fikk han snakket med en på kundeservice som vet hva han drev med og etter det ble alt greit. Vi fikk aldri noen forklaring på hva som var problemet annet enn "nettverksproblemer", men det skjedde ikke så veldig lenge etter at han porterte fra Telenor til Chess så det kan jo være relatert til porteringen og termineringen av nummeret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...