Gå til innhold

Vifter på HK


Ybbe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I manualen på mitt Asus A7V133-VM var det et "kart" over de forslkjellige bestandelene på kortet. I min manual var dette "kartet" på side 14, og stømuttaket til viften ligger like bak ATX-kontanken til hovedkortet. Altså mellom paralell porten og den kontakten.

 

Det kan være litt plundrete å få på kontakten, emn det pleier å gå ved mindre du har noen meget unormale pølsefingre eller noe..

 

Lykke til!

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Hvis du bruker denne kontrollen trenger / kan du ikke ta strømmen fra HK, emn må ta den fra en drev-kontakt (slik som går til harddisker og CD-romer og slikt.

Den kntrollen du så på var vel beregnet for flere vifter, og med flere vofter kan du overbelaste den utgangen på HKet.

 

På en drevkontakt kan du (med et lite forbehold...) koble på så mange vifter du vil (ikke helt da, emn tviler på at du trenger såååå mange vifter)

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Tok meg den friheten å lese de andre innleggene dine.. (tok ikke så lang tid :wink: ) Det vikrer som du er.. ehh.. litt grønn akkurat når det gjelder data.

 

Kan så at du ikke hadde fått så veldig mange svar på postene dine heller, så her kan jeg jo prøve å hjelpe deg...

 

Ang. vifter: Har selv Chieftech og har en vifte foran (inn) en i døren (inn) og en bak (ut). Har ikke eksperimentert så veldig mye med hva som gir best kjøling, emn noe jeg er nesten sikker på er at den i døren skal blåse inn for å "mate" CPUen med frisk luft.

om det er forskjel på Enermax og Papst, vel, Enermax har turtallsregulering, emn bortsett far det er vel min oppfatting at de er ca. like gode.

 

Ang. Hvor rask CPU du kan ha på HKet ditt så har jeg et Asus A7V133-VM (du hadde vel en litt annen model).. Jeg kjører med en AMD XP1700+ men HKet støtter kraftigere. vet ikke om dette gjelder for ditt kort, emn jeg vl tro at det gjør det.

 

Det var vel ca. det du lurte på, emn hvis det er mer så ikke nøl med å spørre (du kan jo prøve å søke litt i forumet først...)

 

Mvh.

Dings

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...