Gå til innhold

Sette opp mac på Active Directory


Anbefalte innlegg

Jeg har fått muligheten til å anskaffe Mac på jobben. Men kravet da er at jeg setter den opp til å snakke med nettverket selv - fordi IT-folkene ikke har nettverkskompetanse.

 

Så vidt jeg vet kjøres det Active Directory og Exchange server.

 

Er det noen her som har noen formening om hvor vanskelig det er å gjør dette? Jeg har ingen erfaring med Mac selv, men har jobbet en god del med Windows...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har fått muligheten til å anskaffe Mac på jobben. Men kravet da er at jeg setter den opp til å snakke med nettverket selv - fordi IT-folkene ikke har nettverkskompetanse.

 

Så vidt jeg vet kjøres det Active Directory og Exchange server.

 

Er det noen her som har noen formening om hvor vanskelig det er å gjør dette? Jeg har ingen erfaring med Mac selv, men har jobbet en god del med Windows...

5451285[/snapback]

 

hadde vært kult om du får det der til...

sharepoint bør i allefall fungere lett.

 

du må vel først få til domene pålogging noe som krever du har winxp pro i windows verdenen..

Lenke til kommentar

Jeg skal holde dere informert. Har fått beskjed avIT-nissene at de skal sette opp det nødvendige på serveren, så jeg får bare oppdraget med å få macen til å finne fram på AD... ;-) Ifølge Apple er det som fot i hose, men vi får nå se - dersom jeg ender opp med mac da... (håper virkelig det!)

Lenke til kommentar
Dessverre ble det ikke Mac på meg, på grunn av Windows-programvare jeg bare måtte ha. Synd!

5490652[/snapback]

Du kan jo bruke VirtalPC vis det ikke er alt for ressurskrevende programmer.

 

Dessuten kommer microsoft til å lage en VirutalPC til Intel platformen og siden den kjører på samme prosessor arkitektur vil de ikke bli så mye ytelsestap.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...