Gå til innhold

Ebox.no - Tregheten selv?


Anbefalte innlegg

Vel, sist gang jeg klaget var det fordi Komplett skuffa meg i forhold til tidligere, og i ny og ne prøver jeg derfor ut nye webshops. Denne gangen falt valget på Ebox.no, som kunne selge meg 3 x GlacialTech SilentBlade GT80252BDL-2 og en ZALMAN ZM NB47J Chipset-kjøler til knappe 130 kr. Billigst, så det ut til, og jeg bestilte. At de ikke kunne sende som brev er så sin sak, men det er jo ikke helt uvanlig.

 

Ordren på disse delene ble lagt inn på ettermiddagen tirsdag 10. januar, i dag en uke siden. Jeg antok at jeg ville få en sendingsbekreftelse dagen etter, eller i det minste en oppdatering på at ordren var gått til plukk, men det har som man kanskje skjønner latt vente på seg.

 

FREDAG 13. januar dumpet følgende e-post ned innboksen:

Din ordre har blitt oppdatert med følgende status.

Ny status: Behandles

 

"Ah, det var godt", tenkte jeg, og antok at ordren ville være ute av døra hos Ebox.no samme dag, og nå meg rett over helgen.

 

Vel, nå har vi rundet en uke siden jeg la inn ordren, og på 4 1/2 virkedag har Ebox prestert følgende:

Endre ordrestatus fra "mottatt" til "behandles". :whistle:

 

Wow. Stort lager? Vernet bedrift? Et eller annet er det, for dette tar ALT for lang tid til at jeg gidder å bestille noen som helst deler derfra igjen. I tillegg ble varene betalt med Paypal, og ikke vanlig VISA, som gjorde at det ble trukket et større beløp enn det som egentlig oppgis når man nærmer seg slutten av kjøpet.

 

Alt i alt: se deg om etter en annen leverandør hvis du skal ha varene kjapt. Neste gang er det PSdata, UANSETT, for min del. Får ta en egen tråd på grunnen til dét. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan som regel velge:

 

* Veldig gode og som regel beste priser men svært lite varer på lager. Pakker/sender/jobber som regel ganske seint.

* Helt greie priser, dog kanskje ikke de aller billigste men svært mye varer på lager. Pakker/sender/jobber som regel raskt.

 

Dette gjelder for bedrifter med eget lager. De som benytter en tredjepart som plukker, pakker og sender er som regel unlatt dette.

 

Det koster å ha ting på lager og folk på jobb. En kan ikke få i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Etter å ha ventet en snau uke på å et svar på e-posten min ble jeg lei. Forsøkte først å ringe sentralbordnummeret til Ebox, uten å få noe svar der. Sendte deretter en e-post til personen oppgitt som daglig leder, med spørsmål om ordren snart ville bli sendt og at jeg var lei av å vente. Har ikke fått noe svar der heller, men en halvtimes tid etter at denne e-posten var sendt endret statusen på orden seg til "Til plukking". Og der har den da også stått siden i går.

 

Her er en oppsummering på ordren, som altså kun er på tre vifter og en chipsetkjøler - alle på lager:

 

10-01-2006 Åpen PayPal IPN Verified [Completed (Verified; EUR27,30)]

13-01-2006 Behandles

23-01-2006 Til plukking

 

WOW, sier jeg bare.

Lenke til kommentar

Elendigheten fortsetter. I dag er det over TRE UKER siden jeg la inn bestillingen min. Ordren min står til plukking (som den har gjort i en uke), og varen er ennå ikke sendt. Jeg får ikke svar på mail uansett hvem jeg sender den til hos Ebox.no.

 

Begynner faktisk å bli i tvil om jeg rekker å få viftene mine før jeg skal flytte i slutten av Mars. Da er det ille, altså.

 

En ting er helt klart hvertfall: ALDRI benytt deg av denne nettbutikken.

Lenke til kommentar

Spørs hvorvidt noen bryr seg, men jeg kan like gjerne runde av tråden siden jeg har vært så flittig på å oppdatere den.

 

Mottok ordren min etter å ha sent en e-post som var relativt stiv i tonen, hvor jeg klaget på hvordan det gikk an å ha en slik service overfor kunden, i et såpass presset marked. Det er nok av andre webshops her i Norge, og neste gang vet jeg hvertfall at Ebox.no/Cray.no SLETT IKKE skal få mine bestillinger.

 

Ordren ble mottatt lørdag 4. februar. Det vil si rett over tre og en halv uke etter at jeg bestilte. Varen betalte jeg første dag, da jeg bestilte (Paypal, bekreftet samme dag). HELT UTROLIG. I løpet av perioden fikk jeg ALDRI svar på e-postene mine, og det måtte ren og skjær masing til før jeg til slutt fikk den endelige e-posten med sendingsnummer. Jeg kunne for pokker like gjerne bestilt alt sammen på Ebay, og sikkert fått det før.

 

Vel, du bestemmer jo selv hvor du legger igjen pengene, men for min del kommer ikke Ebox.no/Cray.no en gang med på lista over kandidater.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Skremmende lesning... Jeg fant endel svinbillige antennekabler hos Ebox til 65-115,- pr stk som HiFi-Klubben tok 198 og 298,- for. Den ene lengden var imidlertid ikke på lager, og datoen "forventet på lager" bare flyttet seg 14 dager frem hele tiden. Så jeg sendte en epost med spm om denne varen faktisk kom til å komme på lager igjen, men fikk ikke noe svar. Sendte en purremail en måned senere, fortsatt ikke svar. Purret på spm mitt nok en måned senere, ikke svar.

 

Jeg har ikke bestilt noe derfra enda, synd de er så utrolig useriøse, for prisene deres er svært bra.

 

PS! Noen som vet om andre som selger Bandridge Profigold antennekabler?

Eller tilsvarende kvalitet til like lav pris?

Lenke til kommentar

Takk for advarselen, får jeg bare si :!: Det er bra det finnes folk der ute som påtar seg ansvaret for å sjekke ut nye webshopper. Personlig er jeg feig, og foretrekker å holde meg til de kjente og kjære. I dette tilfellet er det sannsynligvis også det lureste, hehe.

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Hold dere langt unna Ebox!

Dette har alle kjennetegn på et useriøst firma som bare er ute etter og hente penger.

Kundebehandlig er noe de ikke har peiling på

Bestilte varer den 12.12.06 som fremdeles ikke er ankommet selv om de skulle være på lager.

Ikke svarer de på mail eller telefon.

Saken er i dag oversent til Visa Norge,da alt ble betalt med Visakort.

Om det ikke varene kommer snarest fra dette "firmaet" vil jeg i første omgang gå videre og politianmelde hele saken.

Hender det ikke noe da,får jeg heller ordne det på min egen måte.

MEN folkens!

Kast ikke bort tid og penger på denne useriøse fremtoningen.

Kjøp heller av annerkjente leverandører selv om det er noen kr.dyrere.

Lenke til kommentar

Huff da, dette var ikke hyggelig å lese. Bestilte et sett høytalere fra Ebox rett over nyåret. Betalte heldigvis ikke med Visa denne gangen. Avbestiller og kjøper hos Komplett istedet.

 

Bestilte 2 front og 1 center fra Ebox, og la til et notis at jeg ville ha samlet levering, så jeg regner med at det er derfor jeg ikke har hørt noe mer fra dem. Men når jeg leser dette så velger jeg likevel å avbestille.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...