Gå til innhold

HK og skjermkort av samme fabrikat ?


Oberst2002

Anbefalte innlegg

Jeg syntes og erindre og ha lest en plass at en kan få et mer stabilt system ved å bruke HW fra samme produsent.Jeg har alltid kjøpt de komponentene som jeg har hatt lyst på uten å ta slike hensyn. Er det noen som har erfaring med dette ? Er det er fordel med både hovedkort og skjermkort fra MSI eller ASUS ?

Personlig så setter jeg stabilitet før ytelse, så det er primært i den sammenheng jeg lurer.

 

Oberst

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, altså .. i utgangspunktet så skal det jo være liten eller ingen forskjell hva gjelder stabilitet ved å bruke hardware fra forskjellige produsenter.

Det skyldes jo i første rekke alle standarene som er satt for hvordan hardware snakker med hverandre uten å gå i detalj på det.

 

Så er det jo også kjent at dette ikke alltid er den hele og rene sannhet, så hvilket ressonement skal man da bruke for hvilken produsent man skal velge når man kjøper utstyr ??

 

Da vil jeg påstå, uten at jeg egentlig har belegg for påstanden.

At utstyr fra samme produsent har en større sannsynlighet for å samarbeide problemfritt, sammenlignet med utstyr fra ulike produsenter.

 

Kriteriene for denne påstanden er at jeg tror:

 

Utstyret har trolig blitt testet med hverandre og analysert i større grad enn den sammensetningen av hardware som akkurat du velger.

 

Det gjelder ikke kun på Hardware siden, men det er jo også kjent at driverrutiner ikke alltid koeksisterer problemfritt, noe jeg vil tro er et mindre aktuellt problem ved valg av utstyr fra samme produsent.

 

Som sagt er dette bare påstander og synsing fra min side, men jeg tror strategien er god.

Selv har jeg mikset litt med produsentene, men jeg tror ikke min konfigurasjon er den mest kritiske.

 

Hilsen en som også setter stabilitet før performance.

--

Intel P4 NW 2,53

Apacer 512 DDR333

MSI i845G

ATI 8500LE

--

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...