Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Systemet yter kun 20% (problem solved)


Anbefalte innlegg

Normalt burde Geforce 6600GT 128MB AGP kort ligge på 3200-4200 på 3dmark05, men jeg får 713, altså bare ca 20% av det jeg minimum burde fått. CPU testen viser 627...noe som igrunn er altfor lavt det også, burde være over 3200.

 

-Temperaturen ligger på 69C viser forceware driveren, men da er ikke skjermkortet varmt engang. Når det viser 75C så er det litt lunk. Har aldri sett det vise høyere enn 77-78C.

-Jeg har helt normal RAM, 2x512 apacer standard 2,5 CL

-Nytt Asrock dual-sata2 hovedkort, og ny AMD 64 3200+ venice CPU klokket til 2,4GHz

-Ny Hiper 580W power supply som burde takle det meste

 

I 3dmark03 får jeg 5267 i score, noe som er omtrent det samme som før jeg byttet CPU, Mobo og PSU

 

 

Så der er problemet mitt. Er skjermkortet rett og slett fritert? Noen som kan hjelpe meg litt på vei her...? :cry:

...eller er CPUen bare søppel? ...eller begge deler?

Endret av need4sms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd andre drivere for skjermkort og hovedkort?

5454694[/snapback]

 

Jeg har prøvd 3 forskjellige hovedkort Bios, og 2 forskjellige skjermkort drivere. Skal prøve litt skjermkort drivere til, men så skal jeg demontere og se om jeg kan få liv i pc'n med det gamle hovedkortet, og ta en 3dmark test der også. Kommer tilbake når jeg får opp det gamle greiene.

 

EDIT:

Skjermkort drivere: Forceware 66.93 , Forceware 77.30 og Forceware 83.10

Hovedkort drivere: 939Dual-SATA2 1.20 , 939Dual-SATA2 1.50 , OCWbeta2

 

...dette har jeg testet uten noe bedre resultat :(

 

Så nå demonterer jeg pc'n. I'll be back

Endret av need4sms
Lenke til kommentar

fikk meg ikke til å demontere med det første.

Har prøvd Forceware 77.72 og 81.98 nå, uten forbedring. Måtte nesten teste dem siden de var godkjent av 3dmark, og noen av de beste 3dmark resultatene med lignende system har fått bra score med de.

 

Normal 3dmark05 score med mitt system

GFX: 3161-4176 (min score: 713 / 22% av minimal)

CPU: 3211-4661 (min score: 624 / 19% av minimal)

 

Normal 3dmark03 score med mitt system

GFX: 6161-8772 (min score: 5267 / 85% av minimal)

CPU: 612-884 (min score: 126 / 20% av minimal)

Lenke til kommentar
Har du prøvd å oppdatere chipsett driver? Det der var veldig veldig rart ja... Prøv med et annet hk, se m det blri bedre.

5456777[/snapback]

 

JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! :D :D :D :D

Tusen takk! ...føler meg litt dum nå men, hehe... AGP drivere til hovedkortet, og chipsett drivere installerte jeg.

 

3DMark Score: 3223

CPU Score: 4734

 

! :D :D :D :D

 

...deilig...da slapp jeg hardware mekking. :)

 

Tusen takk samye!!

Endret av need4sms
Lenke til kommentar

Det er bare koselig å kunne hjelpe til :thumbup: Ofte kan man glemme det mest grunnlegende. Men det var godt å høre at ting går bra nå.

 

Edit: Jeg hadde faktisk asrock dual sata2 hk før jeg gikk over til asus sli deluxe. Grunnen til at jeg bytta hk var at asrock ga meg ikke nok spenning til cpu. Fikk ikke utnyttet min 175 fult ut da. Men ellers er det et supert kort. Billig og bra selvom enkelte ganger kan det by på problemer.

Endret av samye83
Lenke til kommentar
Det er bare koselig å kunne hjelpe til  :thumbup: Ofte kan man glemme det mest grunnlegende. Men det var godt å høre at ting går bra nå.

 

Edit: Jeg hadde faktisk asrock dual sata2 hk før jeg gikk over til asus sli deluxe. Grunnen til at jeg bytta hk var at asrock ga meg ikke nok spenning til cpu. Fikk ikke utnyttet min 175 fult ut da. Men ellers er det et supert kort. Billig og bra selvom enkelte ganger kan det by på problemer.

5456900[/snapback]

OT:

Det var så deilig å spille BF2 igjen nå. :)

 

Jeg har sett mye på 3dmark-tester i det siste, og systemer med lignende cpu som meg får best cpu test score med A8N sli deluxe... Virker som et bra kort. Jeg får oppgradere når jeg får kjangs. :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...