Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Deling av ADSL mellom 2 stasjonære pc'er


Anbefalte innlegg

Okey. Her er problemet. Jeg har to pc'er i huset og vi har ADSL. Det jeg da lurer på er hvordan begge kan koble seg mot ADSL. Det er bare en av pc'ene som kan det om gangen. Derfor må begge da bare være koblet til Lokal tilkobling for a vi skal komme på internett, men det hindrer en del ting. Bla nedlastninger.

Vi har en Dlink DI-624+. Er amatør på dette omerådet så ikke svar for avansert :roll: Mulig at jeg har skrevet det litt rart her, mn som sagt er jeg ikke pro på dette emne!...Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det åpning av porter slik at du kan laste ned ting i Dlink DI- 624+ du mener?

 

Dersom jeg forstår deg rett vil du finne det du trenger her @ porforward.com

5450103[/snapback]

 

Det er vell kanskje ikke åpning av porter, men hvordan begge får koblet seg til ADSL. Men takk for den internett siden om port åpning, men jeg fant jo ikke det programmet jeg hadde da. Jeg bruker oDC, men det er vell sikkert det samme som DC++

Lenke til kommentar
Er det åpning av porter slik at du kan laste ned ting i Dlink DI- 624+ du mener?

 

Dersom jeg forstår deg rett vil du finne det du trenger her @ porforward.com

5450103[/snapback]

 

Det er vell kanskje ikke åpning av porter, men hvordan begge får koblet seg til ADSL. Men takk for den internett siden om port åpning, men jeg fant jo ikke det programmet jeg hadde da. Jeg bruker oDC, men det er vell sikkert det samme som DC++

5450291[/snapback]

Det man gjør er å koble en stk. Cat 5/6 kabel inn i dlink'en og en annen til den første maskinen og tilslutt den andre.

 

Nå vet jeg ikke hvilket modem du har, men dlink-ruteren må antaglivis settes opp. PPPOE for telenor osb.

 

OT:

Ikke bruk oDC, har ikke vært oppdater siden september(?) 2004, og støtter dermed ikke TTH hasjing.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...