Gå til innhold

WinXP med oppdateringer slipstreaming


Anbefalte innlegg

Dette er tredje gangen jeg spør om dette, må nok ha det inn med teskje, så beklager maset.

Jeg vil slipstreame alle oppdateringene som er kommet på windows update inn på en cd. Finnes det et sted jeg kan laste ned disse utenom windows update? Har vært på winupdate, men det virket som ekstremt mye jobb å finne og laste ned hver enkelt oppdatering. Vil helst også ha med mediaplayer 10 viss det er mulig.

 

Har WinXP Pro SP2 OEM norsk.

Endret av Fosse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, sjekk om det under kan være tingen for deg.

 

 

Microsoft tilbyr sikkerhetsoppdateringer på CD

 

 

 

Microsoft tilbyr nå brukere en alternativ måte å få sikkerhetsoppdateringer på utenom Windows Update og SUS, nemlig et CD-image. Hver måned vil det legges ut en ISO-fil på Microsofts hjemmesider som inneholder alle sikkerhetsoppdateringer og andre kritiske patcher til Windows.

 

 

 

 

Craig Gahre ved Microsoft Security Response Center forklarer imidlertid at dette ikke er ment for sluttbrukere, men personer som administrerer større nettverk og bedrifter. Det har heller ingen automatisk detektering av versjoner eller omfattende installasjonsinstrukser. Den er i hovedsak tiltenkt å gjøre livet litt lettere for de som laster ned og håndterer flere oppdateringer samtidig. Et eksempel er MS06-002 som tilsammen inneholder 125 separate pakker for alle språk og versjoner.

 

 

 

 

 

Seneste oppdateringspakke tilgjengelig på CD er ISO-9660. Videre instrukser om hvordan denne brukes samt hvor ISO-filen kan lastes ned finner du mer informasjon om på Microsofts hjemmesider.

http://support.microsoft.com/kb/913086

 

Kilde: BetaNews.com (11.01.06)

Endret av olejohnny
Lenke til kommentar

Jeg sitter faktisk å lager en sånn CD akkurat nå :!:

 

Jeg bruker:

 

Slipstreamet XPSP2-CD

RyanVMs Post-SP2 Update Pack + Siginets Post RVMUpdatePack 2.0.1 + RVM WMP10 Addon v2 + noen andre addons...

 

Først kopierer jeg XP-CD'en til disk.

Så RVM Integrator for å integrere alle filene.

Deretter nLite til å fjerne det jeg ikke vil ha og tilpasse Windows.

Denne gangen skal jeg også prøve å legge til BTS Driverpacks, slik at jeg (nesten) ikke trenger å installere noen drivere etterpå :thumbup:

Endret av HappyRay
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...