Arne Skrevet 16. januar 2006 Skrevet 16. januar 2006 Hei! Jeg hadde tenkt å finne ut ms'en min. Skriver jeg f. eks. ping -a vg.no , så kommer det opp "Forespørsel avbrutt", eller noe sånt. Hva kan det vere som forårsaker dette?
ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Det kan være brannmuren som hindrer deg i å pinge, evt innstillingene i routeren din.
ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Fungerer internett tilgangen din da ? Er det brannmur i routeren din ? Hvilken ISP har du ? Prøv å ping 193.75.75.75 da, og se hva som skjer.
Xecuter Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 (endret) Prøv å skriv: ping www.vg.no Skulle ikke ha noe å si, men man vet jo aldri. Er du sikker på at du er koblet til nett? Endret 17. januar 2006 av Xbox lover
Arne Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 Eg er kobla opp på nett, isp'en min er: www.kvamnet.no Trur ikkje det er brannmur i routeren min, eg har i alle fall aldri merka noko til den.
ronnyaa Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 Trur ikkje det er brannmur i routeren min, eg har i alle fall aldri merka noko til den.5454377[/snapback] Har du prøvd forslaget mitt om å pinge den ip-adressen ?Vil holde en knapp på at routeren din ikke tillater ping, så jeg ville tatt en titt på konfigurasjonen av den om jeg var deg.
Arne Skrevet 18. januar 2006 Forfatter Skrevet 18. januar 2006 Det virker ikkje å pinge den ip'en... Hm... Merkeleg... Problemet starta etter me fekk ny router. Korleis endrar eg konfigurasjonen?
ronnyaa Skrevet 18. januar 2006 Skrevet 18. januar 2006 .... Problemet starta etter me fekk ny router.Korleis endrar eg konfigurasjonen? 5459381[/snapback] Da må du ta en titt i bruksanvisningen til routeren, den vil du finne når du søker etter den på Google
Skagen Skrevet 19. januar 2006 Skrevet 19. januar 2006 Er mulig at ruteren din hindrer deg i å sende ICMP-pakker fordi den enten er konfigurert til å ikke svare på slikt og/eller ikke tillate ICMP-pakker på ditt lokale nettverk. Dette er ofte et sikkerhetstiltak i mange rutere. Leser du i manualen til ruteren din, evt søker på nettet, finner du fort ut hvordan logge deg på og endre dette dersom dette er tilfellet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå