Gå til innhold

Sette opp Bulletproof FTPbak router


Anbefalte innlegg

Hei

 

Vet ikke om dette er rett plass å poste dette, men hvis det er feil så bare gi beskjed så skal jeg flytte posten.

 

Over til problemet. Jeg skal sette opp en ftp server med hjelp av Bulletproof FTP v. 2.31. har funnet en del bruksanvisninger for selve programmet så der tror jeg alt skal være rett. Problemet er nok at jeg har satt opp en router og at et eller annet må stilles inn her. Routeren jeg benytter er en 3Com OfficeConnect (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302154&cks=PRL).

Problemene som oppstår er atnår jeg setter bulletproof online så kommer bare min interne ip opp, noe som gjør at jeg ikke får logget på serveren fra maskiner som ikke er på nettverket mitt.

Er også en innstilling jeg ikke er helt sikker på i bulletproof, og det er dette med passiv ip. Skal dette være aktivert og skal jeg bruke "fixed ip" eller "dynamic ip"

 

Noen som kan hjelpe? Skulle noe være uklart er det bare å spørre...

 

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

For guds skyld ikke sett maskinen i DMZ. Da blir alt åpent til den maskinen.

Det du trenger å gjøre er å forwarde den porten du setter i Bulletproof FTP til den maskinen som kjører serveren.

Default er det bare port 21, men du kan jo velge hvilken som helst port over 1024 til dette.

Du forwarder til den interne ipadressen som maskinen har....

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Har prøvd alt dette, men alikevell kommer bare den interne ipen opp når jeg starter serveren. Har ikke peil på hva som er galt.

Du skal bare få opp den interne ip. Det er helt rett det, men du må forwarde trafikken til den.

Det høres ut som om du sliter med dobbelt NAT problemer.

Hvis modemet står i bridged mode, så er det bare på DSL routeren du skal lage port regel på, men står modemet med regler det også, så sliter du med dobbelt NAT. Ikke god fransk det da.

Prøv å få modemet i brifged mode og la 3Comen stå for autentisering mot ISP med PPPoE eller hva det er du bruker...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei senjakongen! Kun hjemmemappen (den som er merket med rød skrift) vil være synlig for klienten. Det du må gjøre, er å høyreklikke på hver av de andre mappene du la til og velge å opprette en windows-snarvei. Du vil samtidig få melding om at du må åpne støtte for det, i et av de andre valgene. Jeg har ikke progreammet forran meg her nå, så jeg husker ikke detaljene. Men jeg vil anta at du finner ut av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...