Gå til innhold

Videoklipp-lengde på dig. kameraer


Anbefalte innlegg

Vurderer kamerakjøp, men ønsker å kunne filme sammenhengende i mer enn 30-45sek.

 

Slik jeg har forstått det, er det noen kameraer hvor den gitte tiden for sammenhengende filming, kun er begrenset av minnekort-størrelsen(større minne=lengre klipp), mens andre har en maks tidsgrense per klipp på feks. 30 sek.

 

Stemmer dette?

 

i tilfelle ja, lurer jeg på om noen vet hvilke merker som har den ubegrensede typen...?

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

 

Også Kodak har modeller du kan filme med helt til minnekortet er fylt opp.

 

Det er imidlertid en ting som er viktigere enn kontinuerlig opptak, og det er kvaliteten på videoopptaket.

 

Før jeg kjøpte testet jeg 3 kamera. Minolta DimX( 30sek), Kodak 3600(Uendelig)og Canon PowershotS40(10sek). Kunn Canon hadde akseptabel kvalitet på opptakene.

 

Jeg valgte derfor Canon. Avhengi av motiv tar jeg 12 til 20 sek opptak m lyd (320x240. Disse klipper jeg sammen med Powerdirector (Freeware) til ca 5 minutter filmer, og komprimerer med div X

 

Dette synes jeg fungerer godt.

Lenke til kommentar

Skal du filme video er det nok best med et videokamera :smile:

 

Jeg har en C-220Z med videofunksjon. Selv på høyeste kvalitet ser filmen mest ut som en 8 mm film fra 1960-åra når man viser den på TV. Nå er jo dette er rimelig kamera, og man får nok også her hva man betaler for, men min erfaring er at dette egner seg best for WEB og som e-mail-vedlegg, ikke "seriøs" video.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...