Gå til innhold

SATA problemer ("trygg fjerning av maskinvare"=HD)

Bazer_Punk

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Holder på å sette opp en søt liten htpc, og bruker til dette et m-atx Abit KV-80 socket 754 (VIA K8M800 + VT8237 chipsett), har kun SATA disker i maskinene mine idag, og bruker en Seagate 7200.7 som ble brukt i en annen maskin senest 3 dager siden til lagring, så vet den fungerer fint.

Problemet ligger når ej skal instalere windows xp, booter fra cd, trykker F6 og får opp beskjeden om å sette in sata diskett for å laste inn driverene, men det virker ikke som dei blir lastet inn, for når ej går videre å får valget om å instalere windows eller reparere en gammel versjon osv, så finner den ikke harddisken.

Har vaset litt rundt i bios og lett etter instillinger osv, men hva en jeg gjør så kommer ej hverken kortere eller lengre :cry:

Endret av Bazer_Punk
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker, den hjalp den, selv om ikke helt på den måten ej trodde den ville, hadde vist satt floppy kabelen feil vei :blush:

Skulle trudt at man ikkje gjorde sånn feil lengre etter å montert ihope ørten maskiner dei siste åra :whistle:

Skrevet
Takker, den hjalp den, selv om ikke helt på den måten ej trodde den ville, hadde vist satt floppy kabelen feil vei :blush:

5442682[/snapback]

Fort gjort, veit du... ;)

Skrevet

Broren min (som forøvrig studerer økonomi) klarte etter telefoniske instrukser fra meg å putte floppy-kabelen inn i harddisken.

Stress å få rettet opp pinnene igjen, men fungerte nå :p

Skrevet

En liten curiositets update her, fikk instalert og maskinen funker bra og har ikkje hatt noen problemer siden.. bortsett fra en liten detalj, vedsiden av klokken i nedre høgre hjørne dukker det opp "Trygg fjerning av maskinvare", og enheten som er oppført er min nydlige SATA harddisk som om den var en ussel liten minnepenn.

Har klart å løse dette problemet før, men husker ikke hvordan :blush:

Merker ingen funksjonalitetsproblemer med harddisken eller maskinen generelt som følge av dette, men er litt irriterende å konstant ha det ikonet oppe.

Alt av drivere er instalert som standard og virker tilsynelatende ok, raid er ikke i bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...