Gå til innhold

CPU 100% ved avspilling

ExtoL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat reinstallert dataen min, og innstallerer VLC (Video Lan Codec).

og prøver å spille av noen filmer, men da fyrer programmet opp i 100% av prosessen i oppgavebehandling. så prøver jeg med wmp med installert xvid, men skjer også det samme der, Prosessen går i 100%

noe som skjønner noe av dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skal du ha noe som dekker det meste av mediafiler og fungerer uten problemer anbefaler jeg deg og laste ned K-Lite Mega Codec Pack som du finner her. Kan virke litt voldsom når du ser hva den legger inn av codec'er. Bruker den selv på 3 pc'er hjemme og har aldri noen problemer med den.

Endret av Chevelle
Skrevet
Da er det sikkert et program som du har installer, altså en codec som skaper dette. Selv om du har reinstallert PCen, har du sikkert installert den samme pakka igjen. Prøv å last ned bare DivX, da den støtter XviD.

DivX Play Bundle:

http://www.divx.com/divx/play/download/?hp3playdl

5440658[/snapback]

men det er bare på all viedo jeg skal spille, det skjer det samme.

Skrevet
Skal du ha noe som dekker det meste av mediafiler og fungerer uten problemer anbefaler jeg deg og laste ned K-Lite Mega Codec Pack som du finner her. Kan virke litt voldsom når du ser hva den legger inn av codec'er. Bruker den selv på 3 pc'er hjemme og har aldri noen problemer med den.

5440700[/snapback]

Det er greit den støtter mange codecer, men hvor mange av de trenger du? Bruker bare DivX, og det funker helt utmerket for meg. Kjører QuickTime ved siden av.

Skrevet
Da er det sikkert et program som du har installer, altså en codec som skaper dette. Selv om du har reinstallert PCen, har du sikkert installert den samme pakka igjen. Prøv å last ned bare DivX, da den støtter XviD.

DivX Play Bundle:

5440658[/snapback]

5440703[/snapback]

Hva har du installert av codecer?

Skrevet

DivX Play Bundle:

5440658[/snapback]

5440703[/snapback]

Hva har du installert av codecer?

5440720[/snapback]

Har bare installert divx og xvid, funker ikke altså. Før formateringen så hadde jeg bare VLC, trenger ikke mer må jeg si. men vet ikke hva som skjer nå.?

Skrevet
Nyeste skjermkort driverne? Og du er sikker at de driverne du bruker er kompitable med skjermkortet ditt?

5440765[/snapback]

JA det er det nyeste jeg har får enda ikke det til.

Skrevet
Nyeste skjermkort driverne? Og du er sikker at de driverne du bruker er kompitable med skjermkortet ditt?

5440765[/snapback]

5443104[/snapback]

Har du prøvd å avinstallert de, og da spilt av en film.

Skrevet

5440765[/snapback]

5443104[/snapback]

5443143[/snapback]

ja da avinstallerte jeg det og da virker filmene fint men jeg har XFX Gforce 6600 LE

og prøvd med med å laste ned den nyeste graffik kort oppdatering men den virker ikke er det noen som har riktige oppdatering?

Skrevet

5440765[/snapback]

5443104[/snapback]

5443143[/snapback]

ja da avinstallerte jeg det og da virker filmene fint men jeg har XFX Gforce 6600 LE

og prøvd med med å laste ned den nyeste graffik kort oppdatering men den virker ikke er det noen som har riktige oppdatering?

5443195[/snapback]

Prøv å last ned de driverne som XFX oppgir her:

http://www.xfxforce.com/web/support/drivers.jspa

Skrevet

Dette har neppe noen med codec's å gjøre da det samme skjer i VLC. VLC bruker ingen av codec'ene som er installert, men kun sine egne interne. Høres mer ut som et driverproblem el. Er DMA aktivert på diskene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...