ntec Skrevet 14. januar 2006 Skrevet 14. januar 2006 hvordan lager jeg topp5-liste over hvem som har lagt inn flest innlegg i chatten min? har lagret innleggene i sql med disse radene: - id - nick - innhold - dato (tabellen heter "chat")
Loomy Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Hmm, blir vel noe ala dette: SELECT COUNT(id) AS antall, nick FROM tabellen ORDER BY antall DESC LIMIT 5
Cizza Skrevet 15. januar 2006 Skrevet 15. januar 2006 Nei, det blir nok mer: SELECT `nick`, COUNT(1) AS 'total' FROM `chat` GROUP BY 1 ASC ORDER BY 2 DESC LIMIT 5
ntec Skrevet 17. januar 2006 Forfatter Skrevet 17. januar 2006 Nei, det blir nok mer: SELECT `nick`, COUNT(1) AS 'total' FROM `chat` GROUP BY 1 ASC ORDER BY 2 DESC LIMIT 5 5440751[/snapback] hm.. hvordan printer jeg denne da?
Cizza Skrevet 17. januar 2006 Skrevet 17. januar 2006 hm.. hvordan printer jeg denne da? Du kan for eksempel benytte deg av koden under. <?php $query = "SELECT `nick`, COUNT(1) AS 'total' FROM `chat` GROUP BY 1 ASC ORDER BY 2 DESC LIMIT 5"; $result = mysql_query($query); while (list($nick, $total) = mysql_fetch_row($result)) { printf("Brukeren %s har %d innlegg.", $nick, $total); } ?>
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå