Gå til innhold

TES: Enchanting, slight issue..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble litt ergelig her i går.. Hadde springi rundt og skaffa meg sånne Azura's Star-soulgem'er med Golden Saint og Ascended Sleeper-soul på!

Hadde tenkt å enchante det meste av utstyret mitt med Feather...

Full Glass armor.. Det meste jeg klarte å få på Constant var 4 pts!

Irriterende...

Noen som veit om et item man kan få mer på?

Cheers!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan prøve Ebony, jeg tror den kan ta en del. Og så har man jo selvfølgelig Daedric. Light Armor generelt sett er ganske dårlig å enchante med, rett og slett. Jeg tror faktisk Glass Armor er den Light Armor'en som har mest enchantment points.

Endret av MiSP
Skrevet

Visst du vil ha noe skikkelig bra lager du det i construction set ;)

Men lag til vakter og styr rundt det slik at det blir vanskelig.. ellers er det juks

• 2 uker senere...
Skrevet

Ett par ting her:

1. Ikke bruk Feather, bruk heller Fortify strength. Ett Strength poeng gir deg 5 kilo plus som du kan bære, Feather gir bare 1.

2. Ikke prøv å enchante glass armor, den har ikke mer enn 4-5 poeng. Daedric kan brukes fint, men du finner verken Daedric Cuirass eller Boots, Left Pauldron og Right Pauldron finnes bare i Tribunal (mulig jeg husker feil), og hanskene finner du langt inne i mainquesten. Hjelm finnes det tre av, men du finner langt bedre hjelm (kraftig enchantment), så det er ingen vits å satse på disse heller. Så jeg ville heller satset på å enchante Exquisite ting - bukser, skjørt og Robe (60 poeng på hver av disse) samt Amulet / Hlervu Locket og ring (120 poeng hver) kan alt brukes sammen med hvilken som helst armor. Eneste av Daedric som virkelig er nyttig er Daedric Tower Shield. Den tar vanvittige 275 (?) poeng, så jeg får enchante med +4 health +7 fatique constant. Kan løpe hele tid, og det tar flere kraftige motstandere for å ta deg ned. Problemet er bare at eneste måten å finne den er å drepe en Dremora. Og da må du være lykkelig fordi det skjer veldig sjelden, som regel får du bare Dwemer axe eller annet dritt.

3. Alternativ er fortify strength potions - ikke den søppla som kan kjøpes, men de du lager selv. Du må selvfølgelig lære deg Alchemy, samt pumpe opp Intelligence med potions som du enten kjøper eller (helst) lager. Drikker du Intelligence potions mens du lager nye, blir de nye bedre og bedre. Alt avhengig av hvor lenge du gidder å holde på, men du kan lage potion som gir deg så mye styrke og varer så lenge at du kan bære alt du finner resten av spillet. Samtidig får du slå ihjel alle du treffer med ett slag. Blir veldig kjedelig i lengden.

4. Våpen som tar mest enchantment poeng er Ebony Staff (90) - gi den Damage Health when strikes for alle penger, så er den ganske effektiv. Men jeg liker Daedric Dai Katana bedre - får liksom følelse at jeg virkelig gjør noe, og så er den ganske farlig også når den går tom for energi.

5. Prøv å få Vivec eller Almalexia inn i Azuras Star. Vivec har 1000 poeng "energi", Golden Saint har bare 400.

Skrevet
Problemet er bare at eneste måten å finne den er å drepe en Dremora.

5500069[/snapback]

Nei, en eller annen på Dren Plantation har det også (men han er sterk). Tror det var hos Dren i hvert fall...

Skrevet

Egentlig tok jeg feil, det er Golden Saints (ikke Dremora) som av og til har Daedric Towershield på seg. Men ingen andre i spillet har den, du finner den heller ikke på Dren Plantation - der er det bare Daedric Greeves og Daedric Shield (ikke Towershield).

Gode nyheter er at du kan treffe så mange Golden Saints du vil, bare skaff deg Scroll, Spell eller ring med Summon Golden Saint. Så dreper du den og looter før han forsvinner (du må være MEGET rask). Ikke ta "dispose off corpse" for å ta alt han har - da kræsjer spillet (min teori er at spillet forsøker å frigjøre et objekt som du allerede har destruert).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...