Gå til innhold

Powerbuilder 7.0; powerscript og database


Anbefalte innlegg

Jeg sverger ved alt som er hellig; kommer jeg gjennom dette skal jeg sky enhver art av powerbuilder i all fremtid! Makan til dritt har jeg ikke vært borti på mange år.

Nu vel, over til problemet mitt:

Er det noen der ute som har peiling på hvordan jeg får snakket med en database fra powerscript i PB 7.0?

Jeg har en fin spørring jeg gjerne vil kjøre opp mot databasen fra PB, men den mildt sagt elendige database painteren kan jo bare kjøre små enkle tullespørringer, og jeg finner ingen steder å skrive inn en egen spørring. Så løsningen må vel være å kjøre det hele fra kode? Tja, men hvordan i alle dager funker det? Har funnet ut at jeg kanskje må ha noe ala et DataWindow, og DataStore høres ut som noe jeg kan bruke, men jeg har null dokumentasjon på PB, og sitter dermed noe fast...

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fant svaret etter litt knoting, og dersom noen har bruk for det; man kan omtrent skrive spørringen direkte (velg paste og paste special->SQL for litt hjelp, vær obs på at man ikke får feilmeldinger når ting går galt heller) , evt lage et nytt DataWindow og klikke "Design" -> "Convert to syntax", og vips man kan skrive inn SQL. Denne muligheten er selvsagt godt gjemt og KUN tilgjengelig når du er inne på den grafiske "sql-painterer". Snodigste språket jeg har vært borte i, inkonsekvent og fullt av hull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...