Gå til innhold

er min metode for flash riktig?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg er ganske ny med flash og jeg begyner nå å lure på om jeg har fårstått konseptet ordentlig!

Slik gjør jeg det:

tegner start bildet og sluttbildet.

Så setter jeg inn noen key frames for å hjelpe til med tweeninga (staves det slik?).

Nå setter jeg motion til shape mellom key framsene og hjelper til med shape hints.

Jeg vet at det er en elendig emnetittel (hjelp meg gjerne) og ganske krunglette forklart. men vær så snoll hjelp meg, jeg er skikkelig desp nå!

PS: La ved en enkel animasjon. Jeg jobber med den nå, så den er ikke helt ferdig men den viser fremgangsmåten min.

EDIT: hw ville ikke la meg laste opp flash vent litt så skal jeg laste oppselv...

Endret av goliatmo
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flash er et program som legger deg veldig tett opp til individuelle preferanser. Måten du jobber på nå er helt fin den. Men det finnes ikke noe riktig eller galt egentlig så lenge du får resultatet du vil ha.

Sjekk ut flash bøker fra Friends of Ed om du trenger inspirasjon.

AKIRA

Skrevet (endret)
Flash er et program som legger deg veldig tett opp til individuelle preferanser. Måten du jobber på nå er helt fin den. Men det finnes ikke noe riktig eller galt egentlig så lenge du får resultatet du vil ha.

Sjekk ut flash bøker fra Friends of Ed om du trenger inspirasjon.

AKIRA

5439415[/snapback]

tusen takk, stikker til biblioteket på mandag for å se om de har noe der.

Endret av goliatmo
Skrevet
Jeg er ganske ny med flash og jeg begyner nå å lure på om jeg har fårstått konseptet ordentlig!

Helt siden Flash 4 har man hatt utrolig gode tutorials og en særdeles god hjelpfunksjon innebygget i Flash, så jeg anbefaler deg egentlig at du starter der. Disse guidene er "interaktive" (huff, for et ord) dvs. at de veileder deg mens du arbeider i Flash. Prøv deg frem med de første guidene (lage enkle animasjoner o.l.), etterhvert er det viktig at du selv finner frem til hvordan du har lyst til å arbeide, hva slags oppsett du vil ha etc.

Skrevet

Når du skal ha motion tween, må du huske på å convertere objektet til grafikk før du lager nye keyframe.

Da slipper du å gjøre det for hver keyframe du lager.!

library ville sett mye hyggerlig ut da.!!

Er det snakk om shape tween, så trenger du ikke det.. I tillegg kan du bruke shape hint der..!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...