Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

pc'en vil ikke starte etter støvfjerning.


Anbefalte innlegg

Etter å ha støvsugd pc'en og fjernet støv fra kjøleribbene til cpu vifta, vil ikke pc'en starte. Jeg kan garantere at jeg var veldig forsiktig med støvsuginga og var ikke nær noen komponeneter osv. Først trodde jeg det var noen ledninger jeg hadde kommet borti, men alle ledningene viste seg å sitte skikkelig fast.

 

Når jeg starter pc'en får jeg først frem en feilmelding om at windows ikke ble avsluttet skikkelig forrige gang og kan velge mellom å starte maskinen vanlig, eller med sikkerhetsmodus osv. ( dere kjenner sikkert til denne ) . Uansett hvilket alternativ jeg velger så kommer windows logoen opp og windows begynner å laste. Etter at windows er ferdig med å laste starter maskinen på nytt og den feilmeldingen jeg nevnte først kommer igjen opp. Som sagt så hender dette uansett hvilket alternativ jeg velger fra den første feilmeldingen. Er det eventuelt noe i bios som kan stilles på? Jeg har vanskelig for å tro at en støvsuging i pc'en kan ha forandret på bios innstillinger, men man kan aldri vite

 

Håper noen kan hjelpe! På forhånd takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha støvsugd pc'en og fjernet støv fra kjøleribbene til cpu vifta, vil ikke pc'en starte. Jeg kan garantere at jeg var veldig forsiktig med støvsuginga og var ikke nær noen komponeneter osv. Først trodde jeg det var noen ledninger jeg hadde kommet borti, men alle ledningene viste seg å sitte skikkelig fast.

 

Når jeg starter pc'en får jeg først frem en feilmelding om at windows ikke ble avsluttet skikkelig forrige gang og kan velge mellom å starte maskinen vanlig, eller med sikkerhetsmodus osv. ( dere kjenner sikkert til denne ) . Uansett hvilket alternativ jeg velger så kommer windows logoen opp og windows begynner å laste. Etter at windows er ferdig med å laste starter maskinen på nytt og den feilmeldingen jeg nevnte først kommer igjen opp. Som sagt så hender dette uansett hvilket alternativ jeg velger fra den første feilmeldingen. Er det eventuelt noe i bios som kan stilles på? Jeg har vanskelig for å tro at en støvsuging i pc'en kan ha forandret på bios innstillinger, men man kan aldri vite

 

Håper noen kan hjelpe! På forhånd takk. :)

5438328[/snapback]

 

Fikk problem engang at windows hengte seg opp hver gang siden for pålogging av brukere kom opp. Jeg trodde/håpet det var fordi jeg hadde deaktivert pci lan kort. Gikk da inn i bios, og endret "halt on all errors" til "halt on none errors".

Startet så windwos, logget på uten problem, aktiverte lan-kortet, restarta, enda tilbake i bios og da var problemet løst. Men hva risikoen på å endre er er jeg usikker på.

Lenke til kommentar

Sånne feil er vanskelige å finne. Forsøk å koble fra alle enheter du ikke har bruk for at maskinen skal starte, og koble til en og en enhet på nytt hvis maskinen starter etter "frakoblingen".

Støvsuging av maskiner er generelt ikke å anbefale, fordi støvsugeren i seg selv lager masse statisk elektrisitet. Det finnes egne "datastøvsugere", men disse er kjempedyre.

Lenke til kommentar

etter det jeg har oppfattet så lager ikke støvsugeren statisk elektrisitet så lenge enden er av plast. Men uansett: Er det virkelig ingen andre som kan hjelpe? :cry:

 

Hvis det eventuelt er en komponent som er defekt, hvordan kan jeg finne ut hvilken komponent det er? Vil hest unngå å måtte skifte ut hele pc'en... :dontgetit:

 

HJelp!

Endret av s¤p¤1
Lenke til kommentar
Prøv og formater du.

5448469[/snapback]

 

Det er jo helt tydelig at dette skjedde på grunn av at jeg støvsugde inne i pc'en. Jeg var selvfølgelig klar over at man må være forsiktig med slikt, og var så forsiktig jeg kunne. Ingen komponeneter ble berørt og jeg brukte støvsuger med ende av plast. Det hele kan jo ha vært et sammentreff. d.v.s at det samme hadde skjedd om jeg ikke hadde støvsugd (om dere skjønner hva jeg mener :dontgetit: ), men det har jeg faktisk vanskelig for å tro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...