Gå til innhold

Formatere Partisjon D:\ i Windows XP pro


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er relativt grønn når det gjelder data og håper på hjelp eller innspill til følgende problem:

 

Kjørte Avast Antivirus og fant ingen infiserte filer. Derimot kunne den ikke scanne ca. 10500 filer på disken D:\Recycle\zzz fordi filene var passordbeskyttet. Filene sies å være .jpg filer som jeg ikke har sett eller utstyrt med passord.

 

I Min datamaskin står det at Disken D: er 25,5 Gb stor og at det er 24,8 Gb ledig plass.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke liker dette helt og har lyst til å formatere D:

 

I Windows Xp's hjelp funksjon står det at man skal velge disken D: i min datamaskin og trykke 'formatere' i menyen 'fil'.

 

Når jeg gjør dette får jeg beskjed om at jeg må lukke alle vinduer o.l. som bruker disken og 'prøv så å formatere disken på nytt'. Dette fungerer ikke såvidt jeg kan bedømme.

 

Er det noen som har et godt forslag til hva jeg skal finne på å gjøre? evt. også hvordan jeg gjør dette? Alle innspill mottas med takk!

 

mvh Moviking

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror ikke du trenger å formatere. Recycle-mappa er egentlig en skjult systemmappe som innneholder informasjon om filer og mapper som er slettet. Dvs. den er knyttet til papirkurven. Sjekk papirkurven din og se om den er tømt. Hvis ikke så tømmer du den. Du oppnår egentlig ingenting ved å formatere såfremt at disken er tom bortsett fra dette.

Lenke til kommentar

Ok, takk for informasjon!

 

Jeg prøvde å starte maskinen i sikkermodus og fikk til å formatere derfra.

 

Persistent: Meget mulig du har rett, men jeg formaterte før jeg så meldingen din. Har ikke mye peiling, men synes det var rart at disse filene ikke kunne scannes eller behandles på annen måte samt at de var passordbeskyttet.

 

Vel, jeg får vel gå over til neste problem, som gjelder å øke størrelsen på partisjoneringen C:, der er det nemlig for liten plass. Starter en egen ny tråd om dette.

 

Takk skal dere i alle fall ha for innspill.

 

mvh Movikong

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...