Gå til innhold

Kopierte sanger i iTunes. HJELP!


Arne

Anbefalte innlegg

Hei!

Når jeg instalerte iTunes, så spurte de om jeg ville kopiere sangene, og uheldigvis, svarte jeg ja.

Nå ligger det dobbelt opp med sanger i biblioteket.

Hva kan jeg gjøre for å få vekk kopiene? Hjelper ikke å reinstalere.

Endret av Fjott
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er det som er bra med Itunes. Får hver gang du spiller av en sang nå så lagres den der! Nå kan du bare slette alle andre mapper med sanger du har. Hvis du vill, og hvis jeg skal svare på spørsmålet, så går du på min musikk, så sletter du hele itunes mappen derifra, og skrur av: Kopier mappen til itunes.

Lenke til kommentar

iTunes er utrolig bra så fort du får tingene i gang :)

 

Poenget er at iTunes har et system som organiserer all musikken for deg under "Min musikk". Du kan f.eks. løse det slik:

 

- Fjern alle oppføringene i iTunes, men ikke selve sangene fra harddisken

- Deretter bruker du "Legg til mappe"-funksjonen i iTunes på alle mappene som inneholder musikk

- Deretter velger "Konsolider bibliotek"-funksjonen som kopierer alle sangene til "Min musikk" og samtidig organiserer alle filene. Denne funksjonen oppdaterer også informasjon om de filene du har i biblioteket fra før så de skal slippe å få dobbelt opp med sangene dine

- Nå kan du slette musikken som ligger spredd utover harddisken om de er blitt flyttet over til iTunes-mappa

 

Nå skal all musikken ligge under "Min musikk" organisert i mapper og du skal ha kun en oppføring per sang som er korrekt.

Endret av Ponduss
Lenke til kommentar

Tusen takk, pondus.

Men eg har et problem...

Alikevell, blir det dobbelt opp med noen av sangene...

 

Min mappestruktur:

 

Mine dokumenter (0 sanger) ->

Min musikk (100 sanger) ->

iTunes (flere mapper med kopier av "Min musikk").

 

What skal jeg gjøre?

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Tusen, tusen, takk.

Hvis jeg har las... jeg mener hentet ned sanger fra en usb-penn (som jeg har kjøpt), hvor skal jeg lagre de da?

 

EDIT: Hm... Jeg slettet alle sangene i Min musikk, og nå kommer det opp på nasten alle sangene jeg kjører:

"Sangen ****** kunne ikke brukes fordi orginalfilen ikke ble funnet.

Vil du oppgi plasering?

Endret av Fjott
Lenke til kommentar

Når de vil legge til nye sanger i biblioteket ditt (altså i «Min musikk» -> iTunes-mappa), forslår jeg at du legger filene i en mappe på skrivebordet, deretter legger til de til i iTunes vha. "Legg til mappe" og at du deretter velger "Konsolider biblioteket". Da skal de ikke lagres dobbelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...