Gå til innhold

Noen som har "tips & triks" til minesveiper ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettet var nede her om dagen, da jeg var syk..

Hadde skrevet et par skoleoppgaver på pc'n da jeg satt å bladde i win-menyen..

Minesveiper ja! Spillet jeg aldri har skjønnt noe av!

Sååå. satt å spillte, ga opp etter et par min..

Noen som har en link til et sted jeg kan lese logikken i minesveiper ? åssen jeg kan finne ut hvor minene er ? satt bare å trykket i søvne x]

(kommer jo ikke til å spille dette.. bare teste i 2 min elns..men MÅ finne ut hvordan man skal spille egentlig ..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nybegynner:

2.tallet som er merket med rødt:

dvs at en eller annen pluss rundt dette 2 tallet så er det 2 bomber. Det er 8 ruter rundt det 2 tallet, noe som vil si at 6 av dem er trygge. Den har 3 ruter rundt seg som ikke er åpnet enda, det betyr at 2 av de rutene inneholder bomber.

1.tallet:

Den har kun 1 luke som ikke er åpnet, men den grenser fremdeles til en bombe. Det betyr at den luken inneholder en bombe.

3.tallet:

Har 3 bomber rundt seg, men det er bare 3 luker rundt den som ikke er åpnet enda. De 3 lukene er bomber.

post-17606-1137186888_thumb.jpg

Skrevet

Du kan også markere der du vet at det er bomber ved å høyreklikke og sette et flagg. Når du så har satt samtlige flagg rundt et tall, kan du klikke med begge knappene på tallet for å åpne alle andre som ikke kan være bomber.

Eks:

------

x232x

xXXXx

Her må alle de tre store Xene være bomber, siden tretallet kun har disse tre igjen rundt seg. Da kan du flagge alle dem og deretter klikke med begge knappene på hvert av totallene får å åpne resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...