Gå til innhold

Lage server i CS.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenker på lage en lokal klan.

Derfor må jeg sette opp en server.

Er det bare å trykke på new game?

Må jeg vere inne på gamet hele tiden for at servern skal vere oppe?

Hvordan kan jeg få knyttet opp et domene til serveren, slik at folk kan legge til http://domene.no#0000333 eller noe sånnt?

Kan noen gi meg litt generel info om å sette opp en server?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

** Dette er hvordan jeg har gjort det **

For å starte opp en server, må du ha en egen PC, og en egen Steam konto til den PCen.

Det holder med å opprette en gratis Steam konto, for Dedicated Server følger med.

Last ned og kjør serveren. Deretter er det bare å skrive inn RCON passord, player passord (hvis det ønskes), slå av eller på VAC, etc, etc.

På din egen PC, kan du da skrive inn "connect <serverip>" i console.

"password <playerpassord>" først, om du har satt spillerpassord på serveren.

Hvis du skal ha eget domene på det, må du inn i kontrollpanelet til domenet ditt, og opprette redirect til CS serveren. Dette varierer fra CP til CP(Control Panel).

Servernavnet ( F.eks. "<din klan> Warserver" ) vil dukke opp i lista med andre CS servere når du er inne i spillet. ^^

Endret av Matsuo
Skrevet

Du kan ikke opprette en dedicated og spille på den selv bare så det er sagt.

Du vil heller aldri få noen clanmatcher på en listen server. Jeg ville annbefalt deg å bare spille på andres servere...

Skrevet
Du kan ikke opprette en dedicated og spille på den selv bare så det er sagt.

Du vil heller aldri få noen clanmatcher på en listen server. Jeg ville annbefalt deg å bare spille på andres servere...

5433045[/snapback]

Kan man ikkje spele sjølv på ein dedicated server? Eg har no hosta server og gått innpå den. Eg treng berre og opna porta i ruteren min sånn at andre skal kunne joine meg.

Skrevet

IDIOTER!

Server på PC "A" og spille på PC "A" går FINT! Kommer bare an på PC'n. Kjører Dedicated på min, har åpna porter på routeren, som er nevnt her. Har 2.6 GHz og 1.25 Gb RAM. Bruker også TRE Mods til serveren, som den klarer FINT!

Har 4Mbit linje INN/UT. Det eneste som er noe problem, er når de andre skal laste ned nyee baner, "maps". Da kan det hakke litt (lagge).

Kjenner godt til Dedicated nå, men vil gjerne lære mer, men det er bare å spørre da... Skal følge litt med på denne tråden.

LYKKE TIL!

Skrevet

Tror det går bra, serveren skal ha passord, og bare brukes av 5-10 stk.

Og vi holder oss til de_dust/2 og de_train.

Da trenger ingen å laste ned baner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...