Gå til innhold

Kjøpt nytt kort, har noen spørsmål


Smeltelim

Anbefalte innlegg

Siden mitt 9800pro kort nylig bestemte seg for å takke for seg kjøpte jeg ett nytt skjermkort. Valget fallt på ett Demovare 6600GT kort fra komplett. Gainward GeForce 6600GT 128MB GDDR3 AGP8X

 

Så nå over til spørsmålene, det står i navnet at det er ett såkalt ViVo kort. Slik som jeg har forstått det betyr det at det er mulighet for VidoeIn og VideoUt? vil det si at med overgang så kan jeg koble f.eks PS2 maskina mi til denne in/ut gangen og få bildet på skjermen? Isåfall hvordan aktiverer jeg dette?

 

Så til ett annet spørsmål, det står "Ultra/1960 XP" i navnet. Hva i all verden betyr det?

 

Jeg burde vel egentlig kunne dette, serviceelektronikker som jeg er, men det har dukket opp så utrolig mye forskjellig de siste årene at jeg nesten har gitt opp det å få med meg alt :roll:

 

Edit: farfar heter Leif og han var visst her

Endret av Zed-smeltelim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angående VIVO. Ja kortet skal støtte Video In / Video Out. Du må da legge inn nVidias WDM-drivers, så får du opptaksmulighet i dine opptaksprogram, for eksempel windows movie maker.

 

Jeg har to lignende kort, bare av PCIe og Golden Sample. Mitt problem har vært at pcen har låst seg hver gang jeg valgt videokilden. Jeg har prøvd i minst fem programmer, minst tre drivere og lagt inn windows på nytt. Så mine kort skal i retur til butikken. (DEFEKT). Så jeg vil gjerne vite om du får til ditt kort.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet ViVo greiene. Startet med å koble til PS2 maskina mi, tok da den gule videosignal kabelen og koblet den til skjermkortet ved å bruke overgangen jeg bruker for å få PCen på TVen. Etter litt endring av signalkilde og bytte fra NTSC til PAL i windows moviemaker så fikk jeg den til å ta opp noe, men det den tok opp var bare svart. Om jeg valgte feil type på signalkilden (kunne velge mellom s-video og sammensatt) så hang programmet seg, men aldri sånn at hele PCen stoppa, var bare å avslutte prosessen.

 

Jeg prøvde å koble til en N64 og en DVD spiller med akuratt samme resultat, testet også s-video fra DVD spilleren uten at det hjalp. Om jeg finner laderen til videokameraet så skal jeg prøve med den også, men tviler det har noe å si.

Lenke til kommentar
Da har jeg testet ViVo greiene. Startet med å koble til PS2 maskina mi, tok da den gule videosignal kabelen og koblet den til skjermkortet ved å bruke overgangen jeg bruker for å få PCen på TVen. Etter litt endring av signalkilde og bytte fra NTSC til PAL i windows moviemaker så fikk jeg den til å ta opp noe, men det den tok opp var bare svart. Om jeg valgte feil type på signalkilden (kunne velge mellom s-video og sammensatt) så hang programmet seg, men aldri sånn at hele PCen stoppa, var bare å avslutte prosessen.

 

Jeg prøvde å koble til en N64 og en DVD spiller med akuratt samme resultat, testet også s-video fra DVD spilleren uten at det hjalp. Om jeg finner laderen til videokameraet så skal jeg prøve med den også, men tviler det har noe å si.

5429038[/snapback]

Du kan kanskje prøve et annen opptaksprogram, eller annen WDM-driver.

 

Da ser det ut som problemet jeg har gjelder bare Gainward Geforce 6600GT GS, siden jeg vet om noen andre som har det med samme problem som meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...