MC2 Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Hei Nei, jeg har ikke lært meg syntaxen for ereg eller preg, altså all det med \ og / osv, og vet at det tar litt tid. Derfor trenger jeg din hjelp med noe ganske enkelt. Hvordan skal man bruke preg_replace(); til å bytte ut alle tegnene som ikke er bokstaver og tall med "_"? Blir veldig, veldig glad dersom noen kan hjelpe meg. Tusen takk!
Arne Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 (endret) Du kan jo først lagre det som bare er tall og bokstaver i $ehh. Kan jeg få gjette? preg_replace($ehh, "_"); Bare tippet. Endret 11. januar 2006 av Fjott
MC2 Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 (endret) Du kan jo først lagre det som bare er tall og bokstaver i $ehh. Kan jeg få gjette? CODE preg_replace($ehh, "_"); Bare tippet. men fjerner ikke det bare det som er i $ehh? er det i det hele tatt mulig å gjøre det jeg prøver på med en linje med preg_replace? Endret 11. januar 2006 av MC2
Arne Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Mener ikke å vere frekk (mener det er frekkt å henvise til maualen), men såg noe nedover på siden. http://no2.php.net/manual/en/function.preg-replace.php
MC2 Skrevet 11. januar 2006 Forfatter Skrevet 11. januar 2006 (endret) mener du dette? <?php // $document should contain an HTML document. // This will remove HTML tags, javascript sections // and white space. It will also convert some // common HTML entities to their text equivalent. $search = array ('@<script[^>]*?>.*?</script>@si', // Strip out javascript '@<[\/\!]*?[^<>]*?>@si', // Strip out HTML tags '@([\r\n])[\s]+@', // Strip out white space '@&(quot|#34);@i', // Replace HTML entities '@&(amp|#38);@i', '@&(lt|#60);@i', '@&(gt|#62);@i', '@&(nbsp|#160);@i', '@&(iexcl|#161);@i', '@&(cent|#162);@i', '@&(pound|#163);@i', '@&(copy|#169);@i', '@(\d+);@e'); // evaluate as php $replace = array ('', '', '\1', '"', '&', '<', '>', ' ', chr(161), chr(162), chr(163), chr(169), 'chr(\1)'); $text = preg_replace($search, $replace, $document); ?> EDIT: Den delen gjør bare om html til vanlig text. Endret 11. januar 2006 av MC2
Edorph Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Blir vel noe sånt? preg_replace("[\W]", "_", $foo);
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå