Gå til innhold

Thermaltake Xaser Tsunami+vannkjøling


Anbefalte innlegg

Da har jeg tatt en titt på dette settet her: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=AC21243 hos Microplex.

 

- er det noen som har dette settet og erfaringer med temperaturer og overklokk?

 

- og ikke minst: er det noen som har vannkjølinga montert i Tsunami kabinettet og da tenker jeg helst på der som 12cm vifta i bakkant sitter, da jeg helst ikke vil borre hull eller lage spesialløsninger i kabinettet.

 

- andre løsninger ute og går enn singelrad radiator?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hørt, bare hørt altså, at det det skal være ganske greit.

Du snakker om vannkjølingsett? Det du linka til er jo bare en vannblokk. :) Da mangler du jo bare en pumpe, slanger, nipler, radiator og kanskje en eller to blokker for GPU og Chipset.

Du kan jo vurdere dette kabinett som er av merket Lian Li som er et godt kabinett: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC6277b&mcat=c134

Prisen er vel diskuterbar, men her får du jo mye for penga da.

Ellers kan jo finne et kabinett du liker, kanskje fulltower så du har litt plass til vannkjølinga å bare kutte hull i toppen e.l. for radiator ved litt hjelp fra Overklokking -> Case-mod forumet! :)

Lenke til kommentar
Oi, det så ikke så værst ut heller: fikk du borret opp for 120mm vifte i sidedøra? -syns den virker større enn 92mm jeg har stående nå (SilenX vel å merke).

 

Har tenkt på det settet fra Vapochill også, hvis det er dette: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=310114&cks=PLS

 

-hva har du av CPU/GPU osv. og hvordan er temperaturene?

5433629[/snapback]

neida dette er en 9cm sidevifte. det eneste som er litt slit er at skruene på wappochillen sin singel radiator passer ikke sikkeligt på skruhullene i tsunamien, er veldigt enkelt å fikse siden kabinettet er lagt av aluminium. brukte bare kjørner. radiatoren "bøyer" kanten på kabinettet 1mm men dette er en baggatell. jeg har en amd64 3200 prosessor. settet er med den standard pumpa, men slangene jeg har er stivere og myyye sikrere i niplene Ps anbefaler at du bruker støttehylser. cpuen holder seg på ca 26-28 grader idle og 34-36 load. har ikke vannkjølingsblokken på gpu montert. men chipsettet er vannavkjølt med chipsettblokka som følgte med. har et asus a8n sli deluxe kort. så festene til blokka måtte kappes litt (plast) for å få plasss holder en temp på ca 30 grader. Så jeg er storfornøyd med vannavkjøling i mitt tsunami dream kabinett. :thumbup: PS har samme sett som du tenker på

post-92202-1137180894_thumb.jpg

Endret av WaterWolf
Lenke til kommentar
Ja-nei det der hørtes ikke dumt ut.

 

-har du litt flere bilder hvordan det hele ble seende ut bak? Har du forresten fått USB til å virke?

5434048[/snapback]

Som du ser på bilde så har jeg radiatoren montert innvendig, jada min usb fungerer fett den. grunnen til det er smak og behag men jeg mener at det ser penere ut når radiatoren er montert innvendig, bilder av psu og chipset og.

siden du er tromsø væring :thumbup: slik som meg :tease: Lykke til med prosjektet ditt :innocent:

post-92202-1137188677_thumb.jpg

post-92202-1137188689_thumb.jpg

post-92202-1137188701_thumb.jpg

post-92202-1137188713_thumb.jpg

post-92202-1137188726_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...