Gå til innhold

Skal kjøpe pc, men blir det bærbar?


pcfreak

Anbefalte innlegg

Hei, nå skal jeg kjøpe ny datamaskin igjen og det er lenge siden sist, og jeg står fremfor valgets kvad, stasjonær eller bærbar? før har sistnevnte for meg ikke vært noe reélt valg, men nå er det virkelig det, jeg har kikket litt på noen bærbare pc'er, men føler vel ikke helt at de dekker alle mine behov, eller skal jeg si krav...

 

Så du kan vel si at jeg egentlig heller mer mot en stasjonær pc, men, jeg er nokså ukjent med den bærbare pc'ens verden, så om dere tar utfordringen, så er det ikke helt umulig at det kan bli en bærbar pc skal du se...

 

Krav samt hva den bærbare maskinen burde ha

1. Hybridprossesor, altså en som gir både 64 og 32-bit

2. Hadde ønsket å ha multi-core prosessor, men det er vel umulig i den bærbare pc'ens verden foreløpig?.

3. Den må ha Radeon Go 7800GTX 256MB skjermkort eller tilsvarende, toppklasse skjermkort.

4. Minimum 2048MB ram, den bør ha gode muligheter for utvidning av ram.

5. Bør absolutt ha rundt 17" skjerm, men det går også med noe over 15".

6. Bør følge med 64-bit Windows eller ikke noe Windows i det heletatt...

 

Så da er jeg spent, har dere noen maskiner å vise meg, som dere sikkert forstår så er det en ordentlig kraftplugg jeg skal ha, det beste, så jeg får spillt skikkelig, med full grafikk på de nyeste spillene. Pris er ikke noe hinder, vis meg en skikkelig monstermaskin som jeg kan gape og sikle ved synet av...

 

All hjelp mottas med takk...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, nå skal jeg kjøpe ny datamaskin igjen og det er lenge siden sist, og jeg står fremfor valgets kvad, stasjonær eller bærbar? før har sistnevnte for meg ikke vært noe reélt valg, men nå er det virkelig det, jeg har kikket litt på noen bærbare pc'er, men føler vel ikke helt at de dekker alle mine behov, eller skal jeg si krav...

 

Så du kan vel si at jeg egentlig heller mer mot en stasjonær pc, men, jeg er nokså ukjent med den bærbare pc'ens verden, så om dere tar utfordringen, så er det ikke helt umulig at det kan bli en bærbar pc skal du se...

 

Krav samt hva den bærbare maskinen burde ha

1. Hybridprossesor, altså en som gir både 64 og 32-bit

2. Hadde ønsket å ha multi-core prosessor, men det er vel umulig i den bærbare pc'ens verden foreløpig?.

3. Den må ha Radeon Go 7800GTX 512MB skjermkort eller tilsvarende, toppklasse skjermkort.

4. Minimum 2048MB ram, den bør ha gode muligheter for utvidning av ram.

5. Bør absolutt ha rundt 17" skjerm, men det går også med noe over 15".

6. Bør følge med 64-bit Windows eller ikke noe Windows i det heletatt...

 

Så da er jeg spent, har dere noen maskiner å vise meg, som dere sikkert forstår så er det en ordentlig kraftplugg jeg skal ha, det beste, så jeg får spillt skikkelig, med full grafikk på de nyeste spillene. Pris er ikke noe hinder, vis meg en skikkelig monstermaskin som jeg kan gape og sikle ved synet av...

 

All hjelp mottas med takk...

5420764[/snapback]

 

Denne syntes jeg så kul ut :thumbup: bare 22K

Lenke til kommentar
Kan ikke hjelpe deg så mye, men dual core prosessorer finnes. Mest av alt lurte jeg på hva i herrens navn du er villig til å betale for et slikt udyr? :)

5420853[/snapback]

Dual core eksisterer ja, det var jeg jo klar over, men til bærbar pc? da tenkte jeg vel også prosessor som egentlig er beregnet på bærbare pc'er... jeg har jo hørt om den duo chippen men trodde den ikke hadde kommet ut...

 

Hehehe, ja det kan du spørre, det er selvsakt en øvere grense, men de fleste bærbare pc'er kommer nok under eller rundt den grensen, så jeg må nesten ta den vurderingen etterhvert når jeg har funnet meg noen aktuelle maskiner....

 

Den Acer maskinen var absolutt stilig, men skjermkortet hvordan er det?

Lenke til kommentar
før har sistnevnte for meg ikke vært noe reélt valg, men nå er det virkelig det, jeg har kikket litt på noen bærbare pc'er, men føler vel ikke helt at de dekker alle mine behov, eller skal jeg si krav...

 

Du bør nok begynne med å fortelle *hva* du vil bruke maskinen til.

 

Krav samt hva den bærbare maskinen burde ha

1. Hybridprossesor, altså en som gir både 64 og 32-bit

2. Hadde ønsket å ha multi-core prosessor, men det er vel umulig i den bærbare pc'ens verden foreløpig?.

3. Den må ha Radeon Go 7800GTX 256MB skjermkort eller tilsvarende, toppklasse skjermkort.

4. Minimum 2048MB ram, den bør ha gode muligheter for utvidning av ram.

5. Bør absolutt ha rundt 17" skjerm, men det går også med noe over 15".

6. Bør følge med 64-bit Windows eller ikke noe Windows i det heletatt...

 

Unnskyld, men skal du ta over regneoppgavene for Meteorologisk Institutt? Hva i alle dager skal du med dette i en bærbar?

 

Men siden du absolutt insisterer:

 

* Dell XPS

* Sting 917X2

 

... er jo to muligheter.

 

Dualcore og de kraftigste skjermkortene betyr som regel kort batteritid. Laptopen som tilfredstiller dine krav vil være langt mer stasjonær enn bærbar.

Lenke til kommentar
Hei, nå skal jeg kjøpe ny datamaskin igjen og det er lenge siden sist, og jeg står fremfor valgets kvad, stasjonær eller bærbar? før har sistnevnte for meg ikke vært noe reélt valg, men nå er det virkelig det, jeg har kikket litt på noen bærbare pc'er, men føler vel ikke helt at de dekker alle mine behov, eller skal jeg si krav...

 

Så du kan vel si at jeg egentlig heller mer mot en stasjonær pc, men, jeg er nokså ukjent med den bærbare pc'ens verden, så om dere tar utfordringen, så er det ikke helt umulig at det kan bli en bærbar pc skal du se...

 

Krav samt hva den bærbare maskinen burde ha

1. Hybridprossesor, altså en som gir både 64 og 32-bit

2. Hadde ønsket å ha multi-core prosessor, men det er vel umulig i den bærbare pc'ens verden foreløpig?.

3. Den må ha Radeon Go 7800GTX 512MB skjermkort eller tilsvarende, toppklasse skjermkort.

4. Minimum 2048MB ram, den bør ha gode muligheter for utvidning av ram.

5. Bør absolutt ha rundt 17" skjerm, men det går også med noe over 15".

6. Bør følge med 64-bit Windows eller ikke noe Windows i det heletatt...

 

Så da er jeg spent, har dere noen maskiner å vise meg, som dere sikkert forstår så er det en ordentlig kraftplugg jeg skal ha, det beste, så jeg får spillt skikkelig, med full grafikk på de nyeste spillene. Pris er ikke noe hinder, vis meg en skikkelig monstermaskin som jeg kan gape og sikle ved synet av...

 

All hjelp mottas med takk...

5420764[/snapback]

 

Denne syntes jeg så kul ut :thumbup: bare 22K

5420839[/snapback]

 

Takk for svaret, vet du, eller er det noen andre som vet noe om når den kommer, tok et raskt søk på hardware sin prisguide, å der var den ikke for å si det sånn...

Lenke til kommentar
før har sistnevnte for meg ikke vært noe reélt valg, men nå er det virkelig det, jeg har kikket litt på noen bærbare pc'er, men føler vel ikke helt at de dekker alle mine behov, eller skal jeg si krav...

 

Du bør nok begynne med å fortelle *hva* du vil bruke maskinen til.

 

Krav samt hva den bærbare maskinen burde ha

1. Hybridprossesor, altså en som gir både 64 og 32-bit

2. Hadde ønsket å ha multi-core prosessor, men det er vel umulig i den bærbare pc'ens verden foreløpig?.

3. Den må ha Radeon Go 7800GTX 256MB skjermkort eller tilsvarende, toppklasse skjermkort.

4. Minimum 2048MB ram, den bør ha gode muligheter for utvidning av ram.

5. Bør absolutt ha rundt 17" skjerm, men det går også med noe over 15".

6. Bør følge med 64-bit Windows eller ikke noe Windows i det heletatt...

 

Unnskyld, men skal du ta over regneoppgavene for Meteorologisk Institutt? Hva i alle dager skal du med dette i en bærbar?

 

Men siden du absolutt insisterer:

 

* Dell XPS

* Sting 917X2

 

... er jo to muligheter.

 

Dualcore og de kraftigste skjermkortene betyr som regel kort batteritid. Laptopen som tilfredstiller dine krav vil være langt mer stasjonær enn bærbar.

5420911[/snapback]

 

Kall det gjerne galskap, det er ikke nødvendigvist så veldig rasjonelt men jeg ønsker en toppmaskin som skal holde leeeenge... Jeg kjøper ikke maskiner så ofte... Den Dell XPS prosessoren er vel ikke 64-bit, mener den kun har 32-bit støtte, har heller ikke multi core, men det er ikke et så stort krav...

 

Jeg skal som sagt bruke den til de nyeste spilla blandt annet... Den skal bli min stasjonærerstatter, hehe... Det at den ikke er så superbærbar gjør ikke så mye, den er jo tross alt lettere å flytte på en ett servertowerkabinett og en crt monitor, eller hva?

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar
Kall det gjerne galskap, det er ikke nødvendigvist så veldig rasjonelt men jeg ønsker en toppmaskin som skal holde leeeenge... Jeg kjøper ikke maskiner så ofte... Den Dell XPS prosessoren er vel ikke 64-bit, mener den kun har 32-bit støtte, har heller ikke multi core, men det er ikke et så stort krav...

 

Det ser ut som at widowpc sender til utlandet, så hvis du greier 4000USD + frakt og norsk mva, lykke til.

 

Med forbehold om at du trenger nettopp en *bærbar* til svært spesielle oppgaver, tror jeg du vil finne en langt rimeligere og mer stillegående løsning i en stasjonær maskin med slike krav.

 

Men (igjen), aller først -- trenger du virkelig en bærbar maskin med antageligvis høyest pris/ytelse forhold som vil være uaktuell til moderne spill om 3 år likevel?

Lenke til kommentar
Kall det gjerne galskap, det er ikke nødvendigvist så veldig rasjonelt men jeg ønsker en toppmaskin som skal holde leeeenge... Jeg kjøper ikke maskiner så ofte... Den Dell XPS prosessoren er vel ikke 64-bit, mener den kun har 32-bit støtte, har heller ikke multi core, men det er ikke et så stort krav...

 

Det ser ut som at widowpc sender til utlandet, så hvis du greier 4000USD + frakt og norsk mva, lykke til.

 

Med forbehold om at du trenger nettopp en *bærbar* til svært spesielle oppgaver, tror jeg du vil finne en langt rimeligere og mer stillegående løsning i en stasjonær maskin med slike krav.

 

Men (igjen), aller først -- trenger du virkelig en bærbar maskin med antageligvis høyest pris/ytelse forhold som vil være uaktuell til moderne spill om 3 år likevel?

5421082[/snapback]

hehe, vel, det som er fint med bærbar, er jo muligheten til å ta den rundt i huset og ut når behovet for det er der, men, jeg har ikke sagt at jeg garantert skal kjøpe en bærbar med de ytelseskravene, men, det er en mulighet, jeg har fått sett noen maskiner nå, og jeg vil vurdere det, jeg hadde jo håpet å få en maskin som kan spille nye spill lengre enn 3 år, seff ikke med full ytelse da kanskje.

 

Selv om jeg sa at pris ikke var noen hindring i det første innlegget, så betød det selvagt ikke at det skulle være dyrere bare for morroskyld, bare for å være dyrere, jeg burde vel heller skrevet noe sånn som, ikke tenk så mye på pris eller noe, kan vel ha gitt et litt galt inntrykk kanskje?

 

Noen vil kanskje mene at man skal ha stasjonær til å spille på og så kan man kjøpe en bærbar en i tilleg som man kan bruke til andre ting...

Endret av pcfreak
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...