Gå til innhold

phpbb, noen som kan hjelpe meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg skal lage et forum til min WoW guild. og trenger litt hjelp til og komme igang,,

Jeg har smart ftp og lastet opp phpbb. så kommer innstallasjonen av forumet...

PANG sa det, og det ble stille. Nå aner jeg ikke hva jeg skall gjøre :(

Jeg har lest phpbb guiden men fårstår det bare ikke... sette in ditt der ja(jaha) hm går ikke ann. jeg fårstår heller ikke dere /script greia..

er det noen som kan forklare meg step by step hvordan denn innstalasjonen foregår?? :yes::yes::yes:

HVA skal jeg fylle in hvor?? :hmm:

post-65481-1136936368_thumb.jpg

Endret av Tronsn
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ha tilgang til mysql-database.

Der har du et brukernavn, passord og navn på databasen. Dette fyller du inn.

Under admin.conf. finner du selv på brukernavn og passord.

Hvis du ikke aner hva mysql-brukernavnet er, bør du sette deg litt inn i mysql først.

Skrevet

ok, nå har jeg kommet meg videre etter 2timer(sent) men nå fikke jeg problemer med en gang...

MEn hva skal jeg gjørte hær? der det står: FTP path to phpBB 2 ?? hva skal jeg skrive hær?

post-65481-1136992246_thumb.jpg

Gjest Slettet+56132
Skrevet
Du må sette skriverettigheter på config.php

OT: Anbefaler deg på det sterkeste å velge SMF fremfor phpBB. SMF kan lastet ned ifra her: http://www.simplemachines.org/download.php

5421446[/snapback]

Word, det er mye lettere og få feedback på siden deres!

Det tok 1 min før de svarte på mitt spm anngående admin-funksjonen!

Skrevet

nå har det blitt trøbbel IGJEN =( mne nå har jeg lest readmeen manege ganger (flere enn7) så kom jeg over dettte : 2.2: MS Access 2000/XP

Before you install phpBB 2.0, you need to create a Data Source Name. The exact way to do this will depend on your hosting provider; if you are unsure you should check with them before proceeding. In general though, you should create a System DSN which points to the location where you have stored an unzipped copy of the ms_access_primer.mdb file ( ms_access_primer.zip can be found in db/schemas/). The name you give this DSN will be used during installation. Do not proceed until this step is complete!

HVA BETYR DETTE? jeg fant fila og unzippa den men så, vet jeg ikke hva jeg skal gjøre med den... :hmm: lage en mappe og putte den dær? hva skal jeg bruke den til da??

Skrevet

Du trenger ikke å bry deg om denne da jeg tenker du kjører MySQL. Dette er hvis du kjører en Windows server.

OT: Har du tenkt over SMF? De har et mye bedre backend enn phpBB.

Skrevet

jeg har ikke satt meg noe i hva smf gjør men.. jeg vet at jeg kan legge in template i phpbb.. sånn wow-template =) wow moonclaw dwnl

ser noe sånt ut :Fourthdawn

hvis du kan få smf til og se noe sånt ut og hvis det er enklere så er jeg vældig åpen for det=)

MEN nå har jeg kommet meg så lang i installeringen til phpbb... men nå kom det noien feil-meldinger

post-65481-1137074843_thumb.jpg

Skrevet (endret)

jeg har ikke råd til og kjøpe meg et domene så jeg bruker et sub domene!

http://www.frac.dk/

der har jeg 10mb SQL database og bruker smartfrp til og uploade filene...

eller vet du av noen andre som jeg kan få valgfri domene av og host?

Sånn ser det forrestn ut i smart ftp:

post-65481-1137075951_thumb.jpg

Endret av Tronsn
Skrevet
TAKKER =)  :w00t:  :thumbup:

5426849[/snapback]

hehe. at du finner noe bedre :!: og hjelper meg

5426879[/snapback]

Hehe, bare hyggelig det.

Men skal prøve en phpBB installasjon på en frac.dk server jeg også. For å se om jeg får de samme probleme.

Gjest Slettet+56132
Skrevet

Bruk FriHost, www.frihost.com! De er mye mye bedre, mye bedre service, hjelp etc... Jeg bruker dem, og de er bedre enn enkelte betalte hoster!

Skrevet (endret)

nei og nei HVORDAN??

Dette er det jeg gjør!:

1 åpner smart ftp, unzipper phpBB-2.0.19.tar. og legger den i smart ftp og uploader..

2 gjør installasjonen på siden... kommer til der jeg skal laste ned index.php jeg gjør det og får feil meldinga jeg postet tiligere...

Endret av Tronsn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...