Loomy Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Kjøpte en Hiper Type-R 580W PSU like før jul, har lagt merke til at spenningsnivåene ligger et stykke unna "der de skal ligge". F.eks ligger +12V på 10,7V (i følge Speedfan). Er dette et problem? Er PSUen defekt? Kan for øvrig nevne at PCen er meget stabil, så det er ikke det at jeg har merket noen problemer.. Specs i profil, screenshot fra speedfan under: Endret 10. januar 2006 av Loomy
Chevelle Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Har samme PSU så jeg måtte teste med Speedfan jeg også og fikk noe rare tall. Men har normale spenninger i bios og med SiSoft Sandra.
jonnor Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Den 12volten der er gaanske så lav ja, men jeg tror nesten at du bør måle dette med ett voltmeter for å være sikker på at det ikke er feilmåling på gang. Dersom den faktisk er så lav, så er ikke strømforsyningen innenfor kravene for ATX og det er dermed en reklamasjonssak. Om det er noe problem er jo en annen sak, du sier jo selv at pcen er stabil? Det kan jo hende at det er noe ganske galt med strømforsyningen og at det vil forverres etterhvert, eller at du vil merke det med nye komponenter som kanskje er litt mer kresne på spenningen.
Loomy Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 Sjekket SiSoft Sandra og BIOS nå, akkurat samme verdier som i speedfan :\ Får la saken ligge til jeg får fatt i et voltmeter - eventuelt til til symptomene begynner å merkes
WiSLE Skrevet 11. januar 2006 Skrevet 11. januar 2006 Om du får 10.7V i dos så er det en klar reklamasjonssak. Om ikke 12v er under load og 10.7V er oppgitt så vil den synke til 9-10 under load
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå