Gå til innhold

Nye MacBook - verdt pengene?


kvalvik

Anbefalte innlegg

Apple er nok på den dyre siden, men det er jo ikke akkurat enorme prisforskjeller mellom Macbooken og Travelmate 8204:

 

Travelmate pris 24.750 kr:

* Spesifikasjoner: Intel® Centrino™ DUO Technologies

* Topp deksel : Carbon Fiber Cover

* CPU :Intel® Centrino DUO T2500 2 GHZ

* Skjerm : 15,4" TFT WSXGA+ (1680x1050)

* Minne : 2048 MB (2X1024) DDR2-533 soDIMM kan utvides til 2048 MB

* Harddisk : 120 GB S-ATA 5400 Rpm

* Chip-set : Intel® 915 PM/GM Express - 533 MHz FSB

* Grafikk : ATI Mobility Radeon X1600 - 256 MB PCI Express

* Optisk enhet :DVD-RW Super Multi Double layer - modulær Media bay løsning

* Lydkort : Soundblaster Pro og MS DirectSound kompatibelt lydkort

* Batteri : Lithium batteri (9 celler)

* Kortplasser : 1 PC CARD port type II

* Eksterne porter : 1 port for ekstern skjerm (RGB), 1 port for DVI-D Digital skjerm, høretelefon og mikrofon, 4 USB 2.0 porter, 1 S-Video utgang, 1 port for portrepilkator for Acer ezDock

* Kommunikasjon : FireWire 1394, Fast infrarød IrDA kompatibel port (4Mbps), Bluetooth,1,3MP Innebygd Kamera

* Multimedia porter : 5 i 1 kortleser for Secure Digital, SmartMedia & Pro, MultiMediaCard og Memory Stick kort

* Modem : Innebygget 56.6 (V90) modem

* Nettverkskort :Intel® Pro/Wireless 2915ABG WLAN 802.11a/b/g og integrert 10/100/1000 nettverkskort

* Tastatur : Ergonomisk tastatur med 4 hurtigtaster for Acer e-Manager, launch manager, internett og e-post

* Vekt . 3.00 Kg

* Programvare :Windows XP Pro (Norsk, Dansk, Engelsk) , Norton® Antivirus (3 md. fri bruk), Cyberlink PowerDVD, NTI CD Maker,Acer Notebook Manager, Adobe Acrobat Reader, On-line User Guide,Gridvista

 

* Garanti : 1 års garanti (ikke på batteri) Support : 800 84 880 (09:00 – 17:00)

 

Macbook - 26.880 kr

* 2 GB 667 DDR2 - 2x1 GB SO-DIMMs

* 120 GB Serial ATA-harddisk (5400 rpm)

* ATI Mobility Radeon X1600 - 256MB GDDR3

* Tastatur med belysning og Mac OS

 

* 15,4-tommers TFT-skjerm

* 1,83 GHz Intel Core Duo

* SuperDrive (DVD±RW/CD-RW)

* AirPort Extreme-kort og Bluetooth

* Strømforsyningsenhet

* Bateri

 

Travelmaten har altså kjappere prosessor. De har samme grafikkort, like stor harddisk, like mye minne, men skjermoppløsningen er høyere på Travelmaten.

 

Nå kjører jo disse to forskjellige operativsystemer, så jeg er usikker på hva det har å si for ytelsen sluttbrukeren sitter og ergrer seg over...

 

Selv er jeg ute etter en bærbar PC som skal gjøre alt jeg måtte komme over... Både jobb og hjemme. Siden den skal fungere i et windows-nettverk på jobben, så lurer jeg på om kanskje ikke Travelmaten er det beste valget...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...