Gå til innhold

Åpning av RAW (NEF) i CS2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Gå inn på denne siden og last ned en RAWpatch til ditt Operativsystem og hvilket kamera du bruker. Der skal det også stå hvordan du innstallerer denne patchen. Det er forskjell på Windows og Mac derfor gidder jeg ikke gjøre noe med det nå , men er det noe mer så si ifra.

 

bmp

Lenke til kommentar
Hei!

Gå inn på denne siden og last ned en RAWpatch til ditt Operativsystem og hvilket kamera du bruker. Der skal det også stå hvordan du innstallerer denne patchen. Det er forskjell på Windows og Mac derfor gidder jeg ikke gjøre noe med det nå , men er det noe mer så si ifra.

 

bmp

5416236[/snapback]

Jeg har Photoshop CS og Canon EOS 350 D, men jeg finner ingen RAWpatch som passer denne kombinasjonen...

Lenke til kommentar

Her er den.........

To install the Camera Raw 3.1 plug-in with Adobe Creative Suite 2 or Photoshop CS2:

 

1. Exit Photoshop CS2.

2. Open My Computer.

3. Double-click Local Disk (C:).

4. Navigate to Program Files/Common Files/Adobe/Plug-Ins/CS2/File Formats.

5. Move the existing Camera Raw.8bi plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.

6. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw.8bi, from the download into the same folder as Step 4.

7. Launch Photoshop CS2 or Adobe Bridge.

;)

 

EDIT: håper dette er lov da....jeg har jo hentet det fra Adobe sine sider og der er det jo lov.

Camera_Raw_3_1.zip

Endret av BMP
Lenke til kommentar

obs.......... "Supported cameras for Camera Raw 3.1 Support for the following cameras is included in Photoshop CS2. Camera Raw 3.1 is not compatible with Photoshop CS."

hmm......så ikke den jeg. Skal se litt til jeg........

 

 

EDIT: men.....skulle du ikke forandret litt på emnetilltel da? "Rediger post i Åpning av RAW (NEF) i CS2"............

Endret av BMP
Lenke til kommentar
obs.......... "Supported cameras for Camera Raw 3.1 Support for the following cameras is included in Photoshop CS2. Camera Raw 3.1 is not compatible with Photoshop CS."

hmm......så ikke den jeg. Skal se litt til jeg........

 

 

EDIT: men.....skulle du ikke forandret litt på emnetilltel da? "Rediger post i Åpning av RAW (NEF) i CS2"............

5423629[/snapback]

Det var IKKE jeg som startet denne tråden, men jeg har samme problem selv - bortsett fra at jeg har CS... Skulle kanskje startet ny tråd, men tenkte problemet var så likt at det passet inn her...

Lenke til kommentar
Funker sikkert for de som har CS2, men jeg har bare CS og da fikk ikke jeg dette til å fungere med bilder som er tatt med EOS 350 D...

5423475[/snapback]

 

Mener å ha lest at du må oppgradere til CS2 for å åpne rawfiler fra 350D. Du kan søke på eldre innlegg, mener du skal finne noe om her på akam eller på foto.no

 

Da CS2 ble lansert ble CS brukere tilbudt oppgradering for ca. kr. 1400,- vet ikke om dette gjelder enda.

 

:) Per

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...