gArd- Skrevet 10. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 10. januar 2006 Har fått et utrolig irriterende problem som helt sikkert skylles en type virus/spyware/orm eller lignende. Med jevne mellomrom spretter det opp jevnt med e-post søk fra min Norton Antivirus 2005. Det kommer tilfeldig i bølger og det varierer hvor lenge det varer og hvor mye som kommer... Bilde med beskrivelse av hva som skjer finnes her: http://home.no.net/gardgj/diverse/symantec.JPG Har kjørt full systemscan med NIS 2005 og Ad-Aware SE. Begge fullt oppdatert. Har i tillegg prøvd online virus scan med trend micro antivirus og panda antivirus. Jeg har heller ikke sett noen unormale prosesser som kjører og jeg har prøvd å bruke HijackThis til å løse problemet. Loggen finner du her: http://home.no.net/gardgj/diverse/hijackthis.log Noen som har opplevd noe lignende og vet hvordan jeg fjerner det?? Vurderer å prøve reparere XP innstallasjonen... evt. blir jeg vel nødt til å formatere, men vil helst slippe alt styret det medfølger... Håper noen kan hjelpe meg! Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 11. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2006 Det kan nok tyde på at du har ett virus som ligger å lurer der ja. Jeg ville prøvd å kople maskinen fra nettet -> starte i sikkermodus -> scanne med antivirus / spyware killer. Kunne ikke se noen skumle prosesser i farten, men de e-postene maskinen prøver å sende ut er ut som noe av det dritten som min antivirus blokkerer. Husk og på at enkelte virus er god til å kamuflere seg. Lenke til kommentar
berxter Skrevet 11. januar 2006 Rapporter Del Skrevet 11. januar 2006 Enig der, loggen ser rein ut, den, og det mener også et par online tolkningssider. Kjør Kasperskys online scanner, den påstås å være best til å finne problemer. Den er ikke fullt så god til å reparere, men det er derimot Ewido fra safe mode. Dersom de finner noe mer kan du jo gå til programvare->sikkerhet og lage en tråd; der er det opptil flere gode mennesker... Berntr K Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå