Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Spam av Norton e-postsøk


Anbefalte innlegg

Har fått et utrolig irriterende problem som helt sikkert skylles en type virus/spyware/orm eller lignende. Med jevne mellomrom spretter det opp jevnt med e-post søk fra min Norton Antivirus 2005. Det kommer tilfeldig i bølger og det varierer hvor lenge det varer og hvor mye som kommer...

 

Bilde med beskrivelse av hva som skjer finnes her: http://home.no.net/gardgj/diverse/symantec.JPG

 

Har kjørt full systemscan med NIS 2005 og Ad-Aware SE. Begge fullt oppdatert. Har i tillegg prøvd online virus scan med trend micro antivirus og panda antivirus.

 

Jeg har heller ikke sett noen unormale prosesser som kjører og jeg har prøvd å bruke HijackThis til å løse problemet. Loggen finner du her: http://home.no.net/gardgj/diverse/hijackthis.log

 

Noen som har opplevd noe lignende og vet hvordan jeg fjerner det??

 

Vurderer å prøve reparere XP innstallasjonen... evt. blir jeg vel nødt til å formatere, men vil helst slippe alt styret det medfølger...

 

Håper noen kan hjelpe meg!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan nok tyde på at du har ett virus som ligger å lurer der ja.

Jeg ville prøvd å kople maskinen fra nettet -> starte i sikkermodus -> scanne med antivirus / spyware killer.

Kunne ikke se noen skumle prosesser i farten, men de e-postene maskinen prøver å sende ut er ut som noe av det dritten som min antivirus blokkerer.

Husk og på at enkelte virus er god til å kamuflere seg.

Lenke til kommentar

Enig der, loggen ser rein ut, den, og det mener også et par online tolkningssider. Kjør Kasperskys online scanner, den påstås å være best til å finne problemer. Den er ikke fullt så god til å reparere, men det er derimot Ewido fra safe mode.

Dersom de finner noe mer kan du jo gå til programvare->sikkerhet og lage en tråd; der er det opptil flere gode mennesker...

 

 

Berntr K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...