Gå til innhold

Dumt å kjøpe casio z750 i disse tider?


Anbefalte innlegg

Nå er det ikke lenge før jeg bestiller meg et Casio Z750!:)

 

Bare begynte å lure på om det er et dårlig tidspunkt å kjøpe det på da det er såpass lenge siden det kom på markedet? Er det forventet en z750 etterfølger i nærmeste fremtid?

Endret av Zemian
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe akkurat samme kamera selv, og etter min mening er tidspunktet likegyldig. Spesiellt på et fotoapparat som tar akkurat like gode bilder om 5 år som den gjør i dag. Men tenker man økonomi som de fleste gjør er det jo perfekt å kjøpe produkter som har vært på markedet en stund. Kameraet ligger rundt 2900,- nå, og da den kom lå den vel på 4500,- Blir neppe noe rimeligere? :hmm:

Lenke til kommentar

Snoket litt rundt å så at det sannsynligvis blir lansert en Z850 de siste dagene i februar. Høres jo ut som et 8 mp kamera, men hvis det bare er det og noe annet småtteri så behøver det ikke ta bedre bilder, tvert i mot?

 

Gammelkameraet mitt tok kvelden, så jeg måtte ha nytt. Bestilte dermed en Z750 og tror jeg blir fornøyd! :thumbup:

Lenke til kommentar
Snoket litt rundt å så at det sannsynligvis blir lansert en Z850 de siste dagene i februar. Høres jo ut som et 8 mp kamera, men hvis det bare er det og noe annet småtteri så behøver det ikke ta bedre bilder, tvert i mot?

 

Gammelkameraet mitt tok kvelden, så jeg måtte ha nytt. Bestilte dermed en Z750 og tror jeg blir fornøyd!  :thumbup:

5515349[/snapback]

 

 

Har samme problemet her... Z600 koster 2400, Z750 koster 2700. På videofunksjonen har Z600 har motion jpeg mens Z750 har mpeg 4. Spiller dette noen rolle?

 

Z600 har også en del flere farger i skjermen, men det er kanskje heller ikke så farlig?

 

Noen tips fra dere som har brukt Z750 - er dere fornøyd?

 

På flere fora så trekkes det frem at z750 ikke har stabilseringskontroll. Dette har z600 og cardutgaven s600 har dette pluss mpeg 4.

 

I tillegg så kommer z850 i mars. Den har "alt"

 

Blir jo bare tull dette... Hva skal en gjøre?

Endret av Teldar
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Noe nytt om Z850?

5544607[/snapback]

 

Ser Z750 er nede i 2691,- nå:) når det gjelder z850 vil nok dette bli presentert på messen nå i slutten av februar!:)

5598015[/snapback]

 

 

Yes!:) da er z850 lansert:) nydelig!

vet ikke helt om jeg ser poenget i den extra mpixeln, men el. bildestabilisator, forbedret blitz og revive funksjon ser kos ut:)

prisen er jo heller ikke på trynet...tror jeg dropper z750'n og venter en måned til jeg:)

Lenke til kommentar

Lurer litt jeg også..........skal jeg gå for Ixus750 til 3830 kr m/512MB hos Yatack http://www.yatack.no/index?c0=107&cat_id=107&level=1

Eller skal jeg vente på Z850 eller kjøpe Z750 nå...............

 

Dessvere så knuse jeg glasset innenfor på selve skjemen til Ixus400, den må ha fått seg et trykk når den lå uten veske i jakke-lomma.

Antar det er lite kamera på markede som bruker samme minne kort (CF ) som er aktuelle nå.

 

Stiller ikke så mye krav til kameraet, men hadde hvert fint med å ikke få så mange røde øyne som jeg har fått nå og at det er et god til å vise bilder på tv'et. Det å vise bilder på tv, er et must..........bilder jeg har tatt med Collpix5900 er rett og slett dårlige og her kom Ixus400 godt ut, hvet ikke hvorfor det er så store tuslag kontra det og ha de på pc-skjermen.

Coolpix5900 var mye medre på alt annet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videofunksjonen til z850 er genial. Mpeg4 - billedstabilisator og eksternt lys for mørke opptak.

 

Men alle kamera har jo sine svakheter. Finner vel noen på dette kameraet også...

5725396[/snapback]

 

Kjøpte du kameraet hos psdata? Er det slik at det er 10 min limit på video-opptak? Dette blir nemlig diskutert frem og tilbake på andre forum, da spesifikasjonene ser ut til å være ulike på asiatiske, amerikanske og europeiske modellen.

 

Og hvor bra er LED-lyset?

Lenke til kommentar

Får ikke kameraet før i morgen - så jeg må vente med å uttale meg til da.

 

Ps data var de eneste jeg fant som hadde det på lager, så det er kjøpt der ja.

 

Men det er 10 min limit på hvert enkelt opptak - en kan altså starte et nytt umiddelbart etter det første. En firmware update skal fikse dette i følge dp review.

Lenke til kommentar
Får ikke kameraet før i morgen - så jeg må vente med å uttale meg til da.

 

Ps data var de eneste jeg fant som hadde det på lager, så det er kjøpt der ja.

 

Men det er 10 min limit på hvert enkelt opptak - en kan altså starte et nytt umiddelbart etter det første. En firmware update skal fikse dette i følge dp review.

5726345[/snapback]

Ja nå er jeg veldig spent på å høre hvor bra Z850 er! :thumbup::thumbdown:

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...