Jorek Skrevet 9. januar 2006 Skrevet 9. januar 2006 Hei. Jeg får denne feilen når jeg prøver å kjøre ./configure. Programmet jeg prøver å installere er gtick. Package gtk+-2.0 was not found in the pkg-config search path. Perhaps you should add the directory containing `gtk+-2.0.pc' to the PKG_CONFIG_PATH environment variable No package 'gtk+-2.0' found Consider adjusting the PKG_CONFIG_PATH environment variable if you installed software in a non-standard prefix. Alternatively, you may set the environment variables DEPS_CFLAGS and DEPS_LIBS to avoid the need to call pkg-config. See the pkg-config man page for more details. Skjønner jo hva som er galt, men ossen fikser jeg det. Her ligger gtk+-2.0.pc /usr/lib/pkgconfig/gtk+-2.0.pc
Palme Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 Hvilken distro? Gtick ligger i pakkesystemet til Ubuntu (visst mot all forventning det er det du kjører) Ellers har du prøvd å lage en symlink? (mulig jeg er på blåbærtur her nå, men skader vel ikke å prøve?) Eventuelt bare sitte PATH?
Jorek Skrevet 10. januar 2006 Forfatter Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg kjører Slackware 10.2. Jeg har installert gtk+ både fra kildekode OG fra et pakkesystemet(slapt-get), men det funker ikke ennå... Hvor skal jeg legge symbol linken? Det står ikke noe om det i feilmeldinga... Og hva mener du med "Eventuelt bare sitte PATH"? Endret 10. januar 2006 av Jorek
olear Skrevet 10. januar 2006 Skrevet 10. januar 2006 (endret) Jeg har installert gtk+ både fra kildekode OG fra et pakkesystemet(slapt-get), men det funker ikke ennå... Her er problemet ditt Slett _alt_ som har med GTK å gjøre, så installerer du GTK som følger med Slackware. Uansett, laget en pakke til deg: http://packages.slackforge.net/slackware-10.2/gtick/ Endret 10. januar 2006 av olear
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå