Gå til innhold

Mitt oppsett til ny pc, vil det passe?


Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å bygge pc igjen! :D

Kunne dere tatt en titt over dette og sett om det vil passe bra sammen? ev. andre forslag?

Jeg er spes. i tvil på skjermkortet, og hvertfall CPU vifta. Gjerne komenter disse. HK har jeg heller ikke bestemt meg for.

 

harddisk:

Western Digital Caviar SE 200GB SATA2 8MB 7200RPM

 

DVD-BRENNER:

EC DVD-brenner ND-3550 IDE Black OEM

 

HOVEDKORT:

DFI LANPARTY UT nF4 Ultra-D

 

PROSESSOR:

AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939

 

MINNE:

Corsair TWINX1024-3200C2 1024MB CMX512-3200C2 DIMMs

 

SKJERMKORT:

XFX GeForce 7800GT 256MB GDDR3 eXtreme, PCI-Express, Dual-DVI, VIVO, 450MHz

 

STRØMFORSYNING:

MIST, 500W, 20/24 pins, S-ATA

 

CPU-VIFTE:

?

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dessuten er det X800GT kortet svakt, og det er AGP. Et X800GTO PCI-express vil være mer egnet, da disse enten klokker utrolig langt, eller kan flashes til 16 pipes. DFI HK-et er bortkastet om du ikke har intensjoner om å overklokke, se heller på et rimelig MSI kort, og face it, det kabinettet er stygt :tease:. Se heller på Lian Li PC7SCAND. Med det får du still- og stilrenhet med på kjøpet. Se også på en annen strømforsyning, evt. MIST 500W. Og last men not least, handle et annet sted enn komplett.no, er jo så dyrt... Sett opp oppsettet ditt i prisguiden og finn ut hvor det blir billigst å kjøpe fra.

Lenke til kommentar
Dessuten er det X800GT kortet svakt, og det er AGP. Et X800GTO PCI-express vil være mer egnet, da disse enten klokker utrolig langt, eller kan flashes til 16 pipes. DFI HK-et er bortkastet om du ikke har intensjoner om å overklokke, se heller på et rimelig MSI kort, og face it, det kabinettet er stygt :tease:. Se heller på Lian Li PC7SCAND. Med det får du still- og stilrenhet med på kjøpet. Se også på en annen strømforsyning, evt. MIST 500W. Og last men not least, handle et annet sted enn komplett.no, er jo så dyrt... Sett opp oppsettet ditt i prisguiden og finn ut hvor det blir billigst å kjøpe fra.

5411744[/snapback]

Åpning av pipelines innebærer risiko. Og husk at de er slått av fordi de er delvis eller helt defekte.

 

Om et kabinett faller i smak eller ikke er opp til kjøper.

Lenke til kommentar
Velg en annen harddisk, for eksempel fra WD.

 

Hvis du skal overklokke, så vil en Opteron være bedre egnet. Hvis du ikke skal overklokke, så er original cpu-kjøler mer en god nok.

 

Jeg ville kjøpt et billigere hovedkort og valgt et GeForce 7800GT som skjermkort.

5411487[/snapback]

Hvorfor bør jeg velge Western Digital istede? Dessuten anbefaler hw.no den jeg linket til!

 

Nei, har ikke tenkt å klokke noe. Er helt uerfaren på det punktet, så skal absolutt ikke bevege meg ut i den nye vide verdenen der.

 

Du mener at billigere hovedkort er like bra, selv om prisen er mindre? Husk at jeg ikke skal klokke no, og om jeg beveger meg over på en GeForce 7800GT må jeg vel legge på en 1000 kroner til. I første omgang er denne maskinen tenkt til cd, og fungerende for dagens "krevende" spill, men skal også kunne brukes om ett par år.

 

Dessuten er det X800GT kortet svakt, og det er AGP. Et X800GTO PCI-express vil være mer egnet, da disse enten klokker utrolig langt, eller kan flashes til 16 pipes. DFI HK-et er bortkastet om du ikke har intensjoner om å overklokke, se heller på et rimelig MSI kort, og face it, det kabinettet er stygt :tease:. Se heller på Lian Li PC7SCAND. Med det får du still- og stilrenhet med på kjøpet. Se også på en annen strømforsyning, evt. MIST 500W. Og last men not least, handle et annet sted enn komplett.no, er jo så dyrt... Sett opp oppsettet ditt i prisguiden og finn ut hvor det blir billigst å kjøpe fra.

5411744[/snapback]

Mange gode kommentarer på komplett av X800GT, men klarte å overse at det var ett AGP kort, så det er nå uaktuelt.

Har også hørt at strømforsyninger fra MIST skal være best, men om den fra benQ vil fungere, kjøper jeg heller den. Noen virkelige meninger om at jeg absolutt ikke skulle velge den fra benQ?

 

Tenker først oppsett, så kjekker jeg pris. Selvfølgelig har jeg tenkt over det, selv om komplett (kanskje) er ledende innenfor datasalg, vil jeg absolutt vurdere andre butikker. Kanskje mikse litt.

 

Flere meninger om oppsettet mitt? Tar imot alt, og gjerne gi en komentar om hvorfor du ville valgt det du velger og gjerne en link til produktet (om det ikke tar for lang tid) :)

Lenke til kommentar

Skjermkortet du har valgt nå koster 2249, pluss prisen av den unødvendige cpu-vifta: 349. Totalt: 2598 kr. Hos komplett er det billigeste 7800GT-kortet MSI GeForce 7800GT 256MB GDDR3, ViVo, PCI-Express, NX7800GT-VT2D256E, 2xDVI-I 2995 kr.

 

Pris på Club3D Geforce 7800 GT 256MB PCIe hos netshop er 2495 kr. Så om du kjøper skjermkortet hos netshop, så blir det bare litt ekstra i porto, og totalt sett bare litt dyrere enn oppsettet ditt.

Lenke til kommentar

Sånn da har jeg oppdatert litt.

 

Byttet ut skjermkort etter anbefalinger, gått nå over til 7800GT brikken. Jeg byttet også harddisk til en WD, har lest en del nå og funnet ut at WD er ett bra valg, itillegg til at folk anbefaler det her hjelper jo det også. Strømforsyninga er byttet til en MIST. Er den typen riktig til meg, var litt i tvil?

 

Og CPU vifta; Jeg vet det følger med en vifte med prosessoren, men er den såpass god at jeg ikke bør satse på en ny en?

 

Forsatt komenter ;)

Lenke til kommentar
Ser nesten ut til at Hitachi er saker:

Stortest av harddisker

 

Selv ville jeg valgt Samsung siden de leverer de mest stillegående harddiskene.

5415635[/snapback]

Ja, men om den er stillegående eller ikke er ikke så himla farlig. Kabinettet er utstyrt med 2stk. 120 mm så blir nok overhørt av dem.

 

Men ut i fra den testen var det bare temperaturen til WD som var litt dum syns jeg, men ellers ligger jo WD og Hitachi ganske tett på de fleste tester så tror ikke det har så veldig stor betydning.

Lenke til kommentar

hmm, oppdatert litt igjen, men er veldig usikker på CPU kjøler nå. Selv om det følger med en en vifte med CPU`en vil jeg heller satse på en annen. Tenker at det er bedre. Så noen gode komentarer eller forslag?

 

Også lurer jeg veldig på nå om jeg skal gå for den prosessoren jeg har satt opp, altså: AMD Athlon 64 3700+ 2.2GHz Socket 939

 

eller om jeg heller skal satse, og gå for en: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939

Lenke til kommentar

ja, har sett på den også, men den er jo veldig stor! Vet ikke om det er noe problem men....

 

Tittet litt på denne, eneste jeg ikke liker ved den er vekten. Mulig den også er litt i største laget, men man får jo nesten ikke vifte i en mindre dimensjon nå. Dessuten er det jo bra med størelse....

 

EDIT: Tittet nå litt på denne, noen som har noe bakgrunn for den? anbefalt av hw, og ser solid ut.

Endret av biiig.no
Lenke til kommentar
Hei

Jeg ville nåkk tatt denne COU vifta,  den kjøler noe helt otrolig!  ;)

Jeg ville tatt denne hardisken, den er meget bra og er oppe på Raptor nivå flere plasser!  ;)

5421045[/snapback]

Her er det link til samme vifta. Ingen harddisk.

 

Når det gjelder kjøler så kan jo denne være god:

https://prisguiden.no/product.php?productId=38409

Men hvis du ikke trenger en stillegående PC så er det vel bare å glemme. Dessuten veier denne en del, og den tar mye plass. Les erfaringene brukerne har med vifta.

Lenke til kommentar
ja, har sett på den også, men den er jo veldig stor! Vet ikke om det er noe problem men....

 

Tittet litt på denne, eneste jeg ikke liker ved den er vekten. Mulig den også er litt i største laget, men man får jo nesten ikke vifte i en mindre dimensjon nå. Dessuten er det jo bra med størelse....

 

EDIT: Tittet nå litt på denne, noen som har noe bakgrunn for den? anbefalt av hw, og ser solid ut.

5421367[/snapback]

 

Mange gode forslag på cpu-vifte/kjølere. Hvis du tar en titt på denne kjøleren tror jeg kanskje du blir sugen: Scythe "Ninja" SCNJ-1000 Du kan også montere enn 120 mm på toppen av den hvis det er ønskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...