Gå til innhold

Nytt kamera til ca 2000kr


Anbefalte innlegg

Hei...

 

Noen som har peiling på hvordan disse kamerane er?

 

* NIKON COOLPIXS1BLAC

* PENTAX OPTIOS60

* ADVENT ADVENTMP8

 

Jeg er uansett iallefall ute etter noe liknende. Har noen erfaringer med disse?

 

- Maks pris 2000kr (helst ink. et "større" minnekort)

- Kameraet bør ha GOD lysfølsomhet. Jeg vil at kameraet skal ta bilde på noen millisekund, selvom det ikke er optimalt lys i rommet. (slik at jeg unngår uklare bilder)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet ingenting om de modellene du spør etter, men alle kameraer tar bilder med samme forutsetninger. Har du et lyssterkt objektiv kan du komme ned i lukkertid innendørs uten blitz, men ingen kompaktkameraer har tilfredsstillende støydemping med tilsvarende høy iso i denne prisklassen. Hvis noen av de kameraene du nevner har akseptabel ytelse på 400iso vil du likevel ende opp med en lukkertid som ikke er innenfor de "millisek'ene" du ønsker deg. Laaangt i fra. Alle de kameraene du viser til klarer ikke å oppnå en lukkertid som egner seg for håndholdt fotografering i stuebelysning. På vidvinkel kan du klare å holde kamera "stødig" ned til 1/15s. For å få det til bør du ha muligheten for minst iso800. Hvis du ikke bryr deg om store kopier bør du spandere en tusenlapp mer og kikke på Kodaks nye med dobbelt objektiv. Det gir deg mulighet for relativt støyfrie resultater med iso800 på 1,8mp.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...