Gå til innhold

Får ikkje 3d akselerasjon på mit Intel 82852/855GM

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må finne Linux-drivere til kortet fra produsent eller lignende med 3D-støtte. For å være ærlig tviler jeg på at det finnes.

Nvidia har gode Linux-drivere for sine chipset, ATI har overlevelige drivere.. alt annet kan man igrunn ikke regne med å få 3D på.

Skrevet
Du må finne Linux-drivere til kortet fra produsent eller lignende med 3D-støtte. For å være ærlig tviler jeg på at det finnes.

Nvidia har gode Linux-drivere for sine chipset, ATI har overlevelige drivere.. alt annet kan man igrunn ikke regne med å få 3D på.

5406475[/snapback]

Tull.

3D-støtte for Intel har du allerede, den følger med X. Sørg for at du har enablet DRI i xorg.conf

Skrevet

Visst dette virker så skylder eg deg stort :D Dette burde absolutt stå i Ubuntu Wiki!! Sånn som eg forstår er det langt i fra berre eg som har problemer med dette, og det er på ubuntuforums og #ubuntu som kan dette. Eg har iallfall ikkje møtt nokon som kan det før no...

Skrevet

når eg skriver glxgear så ser eg berre en rødfarge der eg kan så vidt skimte eit tannhjul som beveger seg. Det samme når eg starter WoW, menyane fungerer fint, men grafikken i bakgrunnen er heilt øydelagt =\

Skrevet

Tenkte det kanskje hjalp å oppdatere driverene. Har hørt at folk har fått til Intel kortet sitt på tidligere versjoner av ubuntu, men på v.5.10 så har dei fått problemer.

Vurderer å prøve Open Suse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...