Gå til innhold

Vits med 1,5 GB RAM til min PC?


Loeb

Anbefalte innlegg

Spesifikasjonene på min PC:

 

Hovedkort: MSI KT4V-L

CPU: AMD Athlon XP 2500+

Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

PSU: Aspire 550W Chameleon Aluminum PSU Silver

Skjermkort: Gainward GeForce FX5200 256 MB DDR AGP

Harddisker: 120 GB Seagate Barracuda 7200RPM

200 GB Seagate Barracuda 7200RPM

 

Har merket at 512 MB RAM blir litt for lite, men er veldig usikker på jeg skal kjøpe en eller to 512MB brikker, veit ikke om jeg trenger mer enn 1GB RAM tilsammen til min PC. Jeg tenker i forhold til den prossesoren og hovedkortet jeg har nå. Har lest enkelte steder at det er bortkasta å kjøpe mye RAM hvis CPU-en og hovedkortet ikke er veldig bra. Vil jeg merke stor forskjell fra 1GB til 1,5GB RAM? Er det verdt de ekstra 450,- kronene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke noen kraftig PC, hverken CPU eller GPU. Så hva bruker du den egentlig til? Går fint an å bruke PC'en din til enkel videoredigering og spilling i lav oppløsning. Men mere RAM er alltid velkommen i et hvilket som helst system, så dette blir et helt individuelt valg. Hvis du føler at PC'en strever så oppgrader PC'en din på den enkleste og billigste måten. Nemlig å legge inn et par ekstra RAM brikker.

Lenke til kommentar
Spesifikasjonene på min PC:

 

Hovedkort: MSI KT4V-L

CPU: AMD Athlon XP 2500+

Minne: TwinMOS PC2700 DDR-DIMM 512MB CL2.5 32M*8/16chip, 184-P (for DDR-PC333MHz)

PSU: Aspire 550W Chameleon Aluminum PSU Silver

Skjermkort: Gainward GeForce FX5200 256 MB DDR AGP

Harddisker: 120 GB Seagate Barracuda 7200RPM

                            200 GB Seagate Barracuda 7200RPM

 

Har merket at 512 MB RAM blir litt for lite, men er veldig usikker på jeg skal kjøpe en eller to 512MB brikker, veit ikke om jeg trenger mer enn 1GB RAM tilsammen til min PC. Jeg tenker i forhold til den prossesoren og hovedkortet jeg har nå. Har lest enkelte steder at det er bortkasta å kjøpe mye RAM hvis CPU-en og hovedkortet ikke er veldig bra. Vil jeg merke stor forskjell fra 1GB til 1,5GB RAM? Er det verdt de ekstra 450,- kronene?

5404481[/snapback]

Spørs hva du skal bruke den til?

Hvis du spiller WoW eller Battlefield 2 så er svaret ja!

Lenke til kommentar

Bruker den til noe spilling, men kan selvsagt ikke kjøre de nyeste spillene med topp oppløsning. Merket at det var lite med RAM når jeg begynte å spille COD2. En 512MB brikke skal jeg uansett ha, men lurer på om det er vits med en til. Trur det blir til at jeg kjøper en 512MB brikke først for å se hvordan systemet blir da.

Lenke til kommentar
Bruker den til noe spilling, men kan selvsagt ikke kjøre de nyeste spillene med topp oppløsning. Merket at det var lite med RAM når jeg begynte å spille COD2. En 512MB brikke skal jeg uansett ha, men lurer på om det er vits med en til. Trur det blir til at jeg kjøper en 512MB brikke først for å se hvordan systemet blir da.

5406107[/snapback]

 

Da kjøper du rett og slett brikker du vet du kommer til å få bruk for om du skulle finne på å oppgradere ;)

Lenke til kommentar

Så lenge du ikke snakker om nye spill kommer den pcen til å holde i mange år fremover. Spesielt med 1,5gb ram. En 7år gammel pc funker helt fint i Windows XP til vanlig bruk idag hvis man nok ram.

 

Pr dags dato tror jeg ikke du trenger noe mer enn 1gb så lenge du ikke skaffer et nytt grafikkort og spiller bf2 osv. Men med de lave minneprisene idag kan det være lurt å investere i en brikke ekstra. Spesielt hvis du har bruk for maskinen i noen år fremover

Endret av eternal
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...