exin89 Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 jeg fikk en mail fra fatter'n med en *.pps fil, det kan være alt fra bilde til film++, jeg kan ikke kjøre den med wmp, eller winamp, og ikke heller med windows bilde og faksbehandling som kjører de fleste animasjoner og bilder, er det noen som kan si meg hva/hvordan jeg skal få kjørt denne fila.
Søppelsveitt Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Jeg er litt trøtt nå, men har du testet powerpoint?
exin89 Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 nope jeg har ikke testa powerpoint iogmed at jeg ikke har det installert på pcn nå, men jeg kan jo teste det, det er jo sant at filnavnet høres litt sånn "lysbildefremvisning" for powerpoint ut, men takker for svar, skal installere pp og se om jeg kan kjøre den da.
Søppelsveitt Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 (endret) nope jeg har ikke testa powerpoint iogmed at jeg ikke har det installert på pcn nå, men jeg kan jo teste det, det er jo sant at filnavnet høres litt sånn "lysbildefremvisning" for powerpoint ut, men takker for svar, skal installere pp og se om jeg kan kjøre den da. 5403366[/snapback] Tror jeg kan spare deg for bryet. Powerpoint var visst .ppt (logisk i grunn) EDIT: *ubrukelig* Endret 8. januar 2006 av jaujau
JohndoeMAKT Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Et google søk gav meg på få sekunder at pps er PowerPoint Slideshow. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en
Søppelsveitt Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Et google søk gav meg på få sekunder at pps er PowerPoint Slideshow. http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en 5403393[/snapback] trallallalalla sjekk klokken.....sry
JohndoeMAKT Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 (endret) Vel, til ditt forsvar så er Powerpoint presentasjoner PPT, og PPS er (heldigvis) lite brukt. Endret 8. januar 2006 av JohndoeMAKT
kjeklulf Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Hvorfor heldigvis? Ppt-filer er vanlige PowerPoint-presentasjoner. Pps-filer er akkurat det samme bortsett fra at de starter direkte i lysbildefremvisning når du dobbeltklikker på dem. Flere burde bruke det når de legger ut presentasjoner på web eller sender pr. e-post.
JohndoeMAKT Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Heldigvis fordi PPT er et lukket format og presentasjoner kan faktisk bli gjort platformavhengige. Det oppfordrer også til laging av dårlige presentasjoner ofte hvor content kommer i andrerekke bak det visuelle. Andre alternativer som OpenDocument Presentation (som neste office utrolig nok vistnok skal støtte), PDF og S5. (<- Trykk på demo. I opera trykker du F11, i firefox starter den automatisk og i iexplore... laster du ned opera eller firefox) Flere burde bruke åpne og brukervennlige formater når de legger ting ut på web eller sender pr e-post.
kjeklulf Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 90 % av de som lager presentasjoner bruker PowerPoint og gratis PowerPoint-viewer kan lastes ned fra MS. Det finnes også flere alternativer tilgjengelig for *nix. Å påstå at PP oppfordrer til laging av dårlige presentasjoner er meningsløst. At folk lager dårlige presentasjoner er fakta, men det er ikke programmets skyld. Det blir som å skylde på musikkprogrammet for at folk lager dårlig musikk.
JohndoeMAKT Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 (endret) Greit nok at mange bruker det, men det gjør hverken kreasjonen eller visningen brukervennlig. Jeg ser heller ikke hvorfor det er meningsløst å påstå at PP oppfordrer til å lage dårlige presentasjoner. Og alle analogier er dårlige analogier forresten, med mindre du peker ut vet hvilke punkter likhetene er. Du spurte hvorfor jeg ordla meg på den måten og jeg svarte. I steden for å kalle mine meninger meningsløse bør du heller ytre dine meninger om temaet. Endret 8. januar 2006 av JohndoeMAKT
kjeklulf Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Du kommer med en påstand om at det er programmets skyld uten å begrunne det i det hele tatt. På meg virker det mer som om det er noe du har bestemt deg for uten egentlig å sette deg inn i det.
exin89 Skrevet 8. januar 2006 Forfatter Skrevet 8. januar 2006 Takk for svar, da får jeg vel nesten installere Power Point og se hva som jeg fikk av fatter'n. Da har jeg fått det svaret jeg vil ha og trenger ikke mere hjelp i denne tråden.
kjeklulf Skrevet 8. januar 2006 Skrevet 8. januar 2006 Du trenger som sagt ikke PowerPoint. Det holder med PowerPoint Viewer som kan lastes ned fra www.microsoft.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå