Gå til innhold

Spill/vanlig bruk pc til 6070kr. Noen tanker?


Anbefalte innlegg

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=23301

 

Jeg kan ikke bruke så mye mer penger enn dette.

Men hei! Jeg har ikke så mye peiling på bygging av pc og sånt.

 

Men har sittet en del timer og funnet i min mening en skikkelig bra pc.

 

Men jeg tenker på prosessoren, AMD Athlon 64 3000+ (Venice), er den bra?

Kommer nok til å klokke grafikk-kortet og prosessoren (i den grad det er trygt) litt.

 

PSU'n som følger med i kabinettet, den er på 350 watt og skulle visstnok være ganske bra. Den kostet 600 kr før, mens her får man det + kabinett for 750kr - er den bra nok for mitt oppsett? Kan jeg fremdeles klokke litt opp?

 

Husk, at jeg er vant med skikkelig makabre celeron pc'r med møkktreige harddisker, så jeg forventer ikke så mye ;)

Endret av magenuss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker ikke dårlig!

Men jeg har to ankepunkter.

for det første bør du finne deler så du kan handle fra bare en eller to webshopper, ellers blir det mye penger til frakt( koster nesten alltid 100kr. pr. pakke)

Og bytt ut skjermkortet!!

For ca. 2000 får du 6800gs som er mye bedre,

eller du kan ta x800gt(o) som yter ca. det samme, klokker mye bedre, og koster mindre

 

Edit: ikke helt sikker på det med skjermkortet. Men det lønner seg ofte å kjøpe nye modeller i middelklassen, i stedet for gamle toppmodeller som x800pro.

Tror nok x800gt lønner seg, tror det kan klokkes til x800pro nivå ganske lett

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar

Takk!

X800 har en kamerat av meg, og det er kjempebra! Han har klokka det opp også. Men han har vannkjøling, og det kommer nok ikke jeg til å ha. Pc'n kommer til å stå inne i kabinettet til databordet mitt (ganske avlukket) så jeg lurer: Kan jeg klokke opp da? Vil ikke den bli dødsvarm?

 

Og til drugis, jeg vil ha en svart brenner, siden kabinettet er svart.

Endret av magenuss
Lenke til kommentar

Kjøp et X800GTO med en kjerne der du kan få låst opp de siste 4 pipsene og så klokke den opp litt på mem og core. Selv med dette så vil den ikke være veldig varm, grunnen til dette er at den kjernen som ligger på mange X800GTO kort er identisk med X850XT, som er et svært mye dyrer kort, som yter godt over 50% bedre i så godt som alt.

 

Over til rammen så kjøp 1 x 1GB og så om en stund når du har råd kjøp 1x 1GB til.

2GB ram er ikke så mye eller dyrt som det en gang var.

Lenke til kommentar
Over til rammen så kjøp 1 x 1GB og så om en stund når du har råd kjøp 1x 1GB til.

2GB ram er ikke så mye eller dyrt som det en gang var.

 

Kanskje lurt å kjøpe 2 gb med en gang ?

 

Minneprisene øker.

5399261[/snapback]

Fra artikkelen

 

Ifølge InSpectrum er det ventet at prisen på DDR2-moduler vil fortsette å stige, mens prisen på DDR(1)-minne vil ligge stabilt.

 

Sef er det best å ha 2GB med en gang, men det er jo ikke alltid mulig.

Lenke til kommentar

Vet ikke hvordan viftene blir festet, men viss de blir festet med skruer så kan du kjøpe en vifte adapter fra 80-120 mm og sette på vifte plassen.

 

slik at det blir slik: Der vifta egentlig skulle stå setter du på en trakt slik at du kan sette en større vifte på den viss du forstår

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...