Gå til innhold

Abit KN8-SLI / MSI K8N Diamond / Asus A8N-SLI Prem


exmith2k

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en som er ute etter en LYDLØS pc. Om ca 1 mnd skal jeg oppgradere pcen min med ca 10 000kr.

 

Akuratt i denne tråden gjelder det hovedkort valg.

Socket 939, SLI, og har tenkt å kjøpe TwinMOS PC3200 2048MB Ram. Skjermkort, da tenkte jeg på et 7800 GTX kort. Cpuen blir vell en Amd athlon 64 3700+ San Diego.

 

Har sett på disse 3:

 

f2d7f98f-9d91-44a8-a54d-df3c0c59a4c0_CTEN_200x200.jpg*Abit KN8-SLI

bigimg.jpg*MSI K8N Diamond

51652.jpg*Asus A8N-SLI Premium

 

MSI K8N Diamond er det mest populære kortet, jeg har lest en god del om det, og det er en del problemer med det. Det som også er negativt er at det har 2 vifter. Om jeg bytter ut chipset viften med Zalman ChipsetKjøler, så er det mange som sier at denne blir for varm, og at skjermkortet ikke passer etter på. Sies også at vifte nr 2 som er ved cpuen, kan rett å slett bare kobles ut.

 

Abit KN8-SLI kortet så fint ut, med passive heatpipe kjøling. Jeg har ikke lest så mye om kortet.

 

Asus A8N-SLI Premium kortet ser også bra ut, å et stort pluss er jo heatpipe kjølingen. Har vært en del problemer med dette kortet, og prisen er litt stiv.

 

 

Jeg kommer sikkert til å klokke cpuen litt, men jeg er ikke en ekstrem overklokker.

 

Føler Abit KN8-SLI og Asus A8N-SLI Premium korta er litt for proffe overklokkere osv. Litt mer avanserte instillinger i biosen osv. Det følger også med bluetooth og WLAN, Gbit LAN * 2, 3 firewire som jeg ikke trenger lixom.

 

 

Så hva anbefaler dere meg ?

Noen som har erfaring med noen av kortene som kan si noe?

Endret av exmith2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om MSI kortet er det mest populære vet jeg ikke, en skal ta de produktanmeldelsene i prisguiden med en klype salt (om det var de du siktet til). Personlig ville jeg valgt Asus kortet, da Asus er kjent for å lage kvalitetsprodukt, og en kan ikke klage på det estetiske heller.

5394800[/snapback]

Siktet ikke til prisguiden, mn på komplett, hw.no testen, å på google osv.. Men jeg vil høre fra noen som har korta selv. Men det er ikke lett :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...