Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å få trødløs til å funke ! hjelp..


Anbefalte innlegg

Heisann, jeg har akkurat fått mine nye Dell Inspiron 6000. Alt funker fjell her bortsett fra at den ikke klarer å koble til den trådløse 3com routeren vi har. Problemet er ikke at den ikke finner routeren, men den klarer ikke å koble til. Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre så håper dere har noen tips.. Kan legge ved et par bilder av det trådløse tilkoblingsprogrammet som jeg bruker..

 

Mvh

 

Kurt P

post-60557-1136557108_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

Prøver meg her..

Jeg vet at enkelte routere kommer med DHCP avslått som standard, og får ikke koblet til dersom jeg ikke setter en fast ip, f.eks 192.168.1.5 (alt ettersom hvilken addresse routeren kjører)

 

Edit: Etter en nærmere titt på bildet så ser det ut til å være noe annet siden du tilsynelatende får koblet til med kabel :blush:

Hva med MAC-filtrering, står den på? Evt. legge til MAC'en til WLAN kortet.

Endret av inventum
Lenke til kommentar

Ja.. vi bor på landet og det er ingen ved de nærmeste 500 m som har en trådløs 3com router :D .. Og dessuten vises det at signalstyrken er utmerket. Vi har en stasjonær pc med et trådløst pci kort (54 mbit 802,1g) og den funker helt fint. Og det lyser og blinker grønt på WLAN ruta på routeren.

Lenke til kommentar
Ja.. vi bor på landet og det er ingen ved de nærmeste 500 m som har en trådløs 3com router  :D .. Og dessuten vises det at signalstyrken er utmerket. Vi har en stasjonær pc med et trådløst pci kort (54 mbit 802,1g) og den funker helt fint. Og det lyser og blinker grønt på WLAN ruta på routeren.

5393680[/snapback]

 

Deaktiviser brannmuren og prøv på nytt.

Lenke til kommentar

Hei, jeg hadde også dette problemet med min laptop, jeg har en ruter fra 3com. uannsett hva jeg gjorde så ville det ikke fungere. bruker en fast ipadresse på laptopen og har fungert som en drøm siden. har lastet ned alle nyeste drivere men ingen løsning. så si i fra hvis du finnner en løsningen på dette.

Lenke til kommentar

Oki.. skal prøve, men nå dukket et nytt problem opp gitt.. Jeg kjørte 3dmark 05 og fikk latterlig dårlig score 370.. Og jeg har Pentium M 1,73 Ghz, Radeon x300 Mobile skjermkort.. Vet at skjermkortet ikke er bra, men burde da jaggu meg fått nærmere 1000 siden Radeon 9700 får 2000 ca.. Anyway, jeg fjerna driverene og lasta ned nye, men de nye driverne ville ikke installeres.. Hvilke Ati drivere er det jeg skal ha til skjermkortet mitt?

Lenke til kommentar
Hvilke Ati drivere er det jeg skal ha til skjermkortet mitt?

5393823[/snapback]

 

Tror ikke ATI legger ut drivere til skjermkortene til bærbare. Gjorde ikke det tidligere iallfall. DU må gå på sidene til de som har produsert laptopen å se etter nyere. Eller du kan prøve omega driverne, de skal funke på laptop også.

 

Omega

Lenke til kommentar

Skjermkort problemet er løst.. Omega funka fint ja.

 

Men tilbake til det trådløse nettverket.. Prøvde å deaktivere NIS, men funket fortsatt ikke.. Flere forslag til hva jeg kan gjøre??

 

 

 

Kan dette være av interesse ?

post-60557-1136562058_thumb.jpg

Endret av Kurt P
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...