Gå til innhold

Kjøpe kamera fra USA?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Nå er jeg skremt fra idèen da.  ;)

5397262[/snapback]

Tror det er lurest, ja. Husk på at slike billige produkter har høy feilprosent. Kjipt å få noe i posten, som man har spart noen hundrelapper på, for så å sende det i retur (med ny ventetid blablabla). Skal du importere noe selv, sørg for at det er mer penger å tjene på det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Overgangen fungere slik at man trykker støpselet inn i en kontakt, man setter videre inn i veggen. Veldig enkelt med andre ord.

5395749[/snapback]

Kommer litt an på overgangen... har denne kanter på noen måter, vil ikke laderen gå ned i den slik at kontaktene ikke får god nok kontakt med overgangen. Laderen "butter" mot overgangen på en måte ettersom selve pinnene sitter fast på selve laderenheten.

5395989[/snapback]

Overgangen er bare en bitteliten plugg ser ikke helt problem i og med at jeg har brukt massevis av overganger den andre veien på diverse kameraer. Og jeg har flere amrikanske venner bosatt i Norge som aldri har hat problemer med overgang til noe av sitt utstyr.

Skrevet

Norge har faktisk et generelt billig prisnivå på forbrukerelektronikk, så det er ikke så mye å hente på f.eks. digitale kompaktkameraer. (har jeg inntrykk av)

Skrevet
Norge har faktisk et generelt billig prisnivå på forbrukerelektronikk, så det er ikke så mye å hente på f.eks. digitale kompaktkameraer. (har jeg inntrykk av)

5398862[/snapback]

Det er helt riktig. "Smugler" du med et kamera fra et EU-land kan du spare max 25%, sett bort fra enkelte modeller som er overpriset i Norge. Det eneste eksempel på det siste som jeg kjenner til er Ricoh GR D, men den modellen er ikke aktuell i denne diskusjonen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...